برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف شود

رئیس جمهور عراق بر اهمیت توقف نقض مکرر حاکمیت کشورش از سوی ارتش ترکیه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۱۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ - 27August 2020

برهم صالح: نقض حاکمیت عراق از جانب ترکیه باید متوقف شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، دفتر برهم صالح رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: صالح امروز در جریان استقبال از فلورانس بارلی وزیر دفاع فرانسه در بغداد بر لزوم افزایش تلاش‌های بین‌المللی برای تداوم جنگ علیه تروریسم و نابود کردن کانون‌های تهدید کننده امنیت و صلح و نیز تقویت همکاری و هماهنگی برای مبارزه با شکل‌های افراط گرایی تاکید کرد.

وی بر اهمیت رایزنی و تلاش مشترک با اتحادیه اروپا برای تحکیم ثبات در منطقه و جلوگیری از تنش‌ها و بحران‌های بیشتر در آن تاکید کرد.

برهم صلاح همچنین با ارج نهادن نقش فرانسه در ائتلاف علیه تروریسم، بر لزوم حمایت از تلاش‌های عراق در راستای حفاظت از حاکمیت و امنیت و ثبات خود و عدم دخالت در امور داخلی عراق و نیز بر اهمیت توقف حملات نظامی ترکیه به خاک عراق که نقض حاکمیت این کشور و قوانین و معاهدات بین المللی و روابط حسن همجواری به شمار می‌رود، تاکید کرد.

وزیر دفاع فرانسه نیز به نوبه خود بر حمایت کشورش از ثبات عراق و حفظ حاکمیت آن و ایستادن پاریس در کنار بغداد برای جلوگیری از حملات به خاک این کشور و آمادگی برای پشتیبانی از نیرو‌های عراقی در سطح آموزشی و تجهیزات و ادوات تاکید کرد.

دوطرف در این دیدار افق‌های همکاری در همه زمینه‌ها بویژه همکاری امنیتی و ساختن توانمندی‌های نظامی عراق و نیز تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای را بررسی کردند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار