مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خواستار شد؛

بررسی نقش لشکر 84 لرستان در دوران دفاع مقدس

سرهنگ محسن رشیدی گفت: رزمندگان لشکر 84 در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های متعددی شرکت کردند و موفقیت‌های زیادی را به دست آوردند؛ ما امروز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موظف هستیم که رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگانی که در جبهه‌های حق علیه باطل افتخاراتی داشتند را ثبت و ضبط کنیم.
کد خبر: ۴۱۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 27August 2020

بررسی نقش لشکر 84 لرستان در دوران دفاع مقدسبه گزارش خبرنگار  دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در دیدار با امیر سرتیپ دوم «کیومرث ماسوری» فرمانده تیپ 284 شهید رستمی  ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله حسین(ع)، اظهار داشت: خداوند توفیقی بدهد تا بتوانیم در ترویج و اشاعه فرهنگ شور و شعور حسینی نقشی داشته باشیم.

وی در ادامه ضمن با تبریک به مناسبت ترفیع  درجه سرتیپ دومی «کیومرث حیدری»، گفت: این ترفیع درجه نشان لیاقت و شایستگی شما با یک روحیه جهادی، انقلابی و بسیجی است، هرجا اسم امیر ماسوری به میان می‌آید صدق و صفا و پرکاری در ذهن تداعی می‌شود.

سرهنگ رشیدی افزود: لشکر 84 در آن زمان دفاع مقدس به‌ عنوان تیپ بود و بعدها به لشکر ارتقا پیدا کرد، رزمندگان این لشکر در عملیات‌های متعددی شرکت کردند و موفقیت‌های زیادی را به دست آوردند؛ ما امروز در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس موظف هستیم که رشادت‌ها و دلیری‌های رزمندگانی که در جبهه‌های حق علیه باطل افتخاراتی داشتند را ثبت و ضبط کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تصریح کرد: امید است با تعامل بیش از پیش لشکر 84 و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان عملکرد  این لشکر را در دوران دفاع مقدس به نحو شایسته‌ای احصاء کنیم.

وی به لزوم ثبت و ضبط خاطرات رزمندگان اشاره کرد و گفت: پشتیبانی یگان‌های نیروهای مسلح در استان لرستان بسیار مؤثر است و می‌تواند سرعت کار ما را در رسیدن به هدف خود بالا ببرد که این باعث دلگرمی ما می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تمامی محتوای جمع آوری شده در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس گردآوری خواهند شد، خاطرنشان کرد: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، این افتخار را دارد که توانسته کتاب «نامه پایداری» شامل کارنامه عملیاتی لشکر 84 پیاده لرستان را در دو جلد به نویسندگی امیر سرتیپ دوم «علی عبدی بسطامی» گردآوری و به چاپ برساند.

سرهنگ رشیدی چاپ کتاب «نامه پایداری» در خصوص نقش لشکر 84 لرستان در دفاع مقدس را لازم ولی ناکافی دانست و متذکر شد: باید اطلاعات کامل‌تری از آمار شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزاد گان و حضور این لشکر در عملیات‌ها و ... گردآوری شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان  ضمن تشکر از فرمانده تیپ 284 شهید رستمی بابت همکاری‌هایی که در بحث پشتیبانی و تامین نیرو با اداره کل حفظ آثار ونشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند گفت: در راستای گردآوری اسناد و آثار مرتبط با نقش لشکر 84 در دوران دفاع مقدس  در صورت لزوم، در آینده نیز جلسات مشترکی را برگزار می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار