چهل‌سالگی سرو/

مردانی از نسل حبیب ابن مظاهر+ تصاویر

محاسن سفیدانی که در خلق حماسه دفاع مقدس نقش‌آفرین بودند از حبیب ابن مظاهر آموخته بودند که برای حفظ اسلام در برابر زیاده‌خواهی دشمنان، باید گوش به فرمان امام خویش باشند و جهاد کنند.
کد خبر: ۴۱۳۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ - 28August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، در سپاه حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) از کوچکترین تا بزرگترین یار امام، خود را فدایی ولایت می‌دانستند و این را در عمل ثابت کردند.

شهادت یاران امام حسین (ع) این پیام را برای همه اعصار به همراه داشت که اگر می‌خواهید شاگرد مکتب سیدالشهداء (ع) باشید به شهدای کربلا اقتدا کنید و برای دفاع از اسلام در هر سنی که هستید باید دل از علایق دنیوی بکنید و حسینی شوید.

حبیب ابن مظاهر به عنوان مسن‌ترین یار اباعبدالله (ع)، الگویی مناسب برای رهروان آن حضرت در بستر زمان است. او دوران نبی مکرم اسلام (ص) را درک کرده و در رکاب امیرالمومنین (ع) جنگیده بود. حبیب ابن مظاهر در جریان قیام امام حسین (ع) علیرغم کهولت سن، تکلیف را از گردن خود ساقط ندید و در کنار سید و سالار شهیدان حاضر ‌شد و جان خود را در راه دفاع از حجت خدا فدا کرد.

بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از حادثه عظیم عاشورا، تاریخ دوباره تکرار شد. ارتش بعث عراق به پشتوانه استکبار جهانی با یورش ناجوانمردانه به میهن اسلامی، به دنبال ساقط کردن جمهوری اسلامی بود، اما عاشوراییان عصر خمینی کبیر با هدایت‌های پیر جماران به مصاف با یزیدیان رفتند.

آنها با یاری نائب امام زمان (عج) و خلق عاشورایی دیگر نگذاشتند دشمنانی که قصد براندازی انقلاب نوپای اسلامی را داشتند و ولی‌فقیه را به عنوان رکن اساسی نظام نشانه گرفته بودند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند. استقامت و پایمردی آحاد مردم در دوران دفاع مقدس، برگ زرین دیگری را به کتاب افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی افزود.

محاسن سفیدانی که در خلق این حماسه بی‌بدیل نقش‌آفرین بودند از حبیب ابن مظاهر آموخته بودند که برای حفظ اسلام در برابر زیاده‌خواهی دشمنان، باید گوش به فرمان امام خویش باشند و با جهاد، با دشمنان اسلام بجنگند. جمعی از این مجاهدان فی سبیل الله به شهادت رسیدند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند، تعدادی نیز ماندند تا سند گویای تداوم عاشورا در گذر تاریخ باشند.

آن چه در ادامه می‌بینید گوشه‌ای از حضور مجاهدان خراسانی در کربلاهای ایران است که دوربین آن را ثبت کرده است. با دیدن چهره‌های بشاش آنها که نشان از روحیه بالای این مجاهدان راه حق دارد و تطبیق با آنچه در منابر در مورد عاشوراییان محرم 61 هجری شنیده شده یاد حبیب ابن مظاهر در ذهن تداعی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها