پیام عاشوراییِ امام جمعه و استاندارِ کرمان به مناسبتِ تاسوعا و عاشورایِ حسینی

در پیام عاشوراییِ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندارِ کرمان به مناسبتِ تاسوعا و عاشورایِ حسینی آمده است:کرمان در عزای حسین (ع)، یکپارچه به سوگ نشست.
کد خبر: ۴۱۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ - 28August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، به نقل از روابط عمومی استانداریِ کرمان، حجةالإسلام و المسلمین «حسن علیدادی سلیمانی»، نمایندۀ ولیّ فقیه و امام جمعه کرمان و «محمّدجواد فدائی»، استاندار کرمان، در پیام مشترکی شهادتِ امام حسین (ع) و 72 یار باوفایِ آن حضرت را تسلیت گفتند. متن پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

«إنّ الحسین مصباح الهُدی و سفینة النّجاة»
حسین(ع)، بزرگترین حماسه‌ساز تاریخ و عاشورا، حقیقتِ نامکرّرِ عشق است. نهضتِ عاشورا، در سایۀ اشتیاقِ عاشورائیان به شهادت، که در «إنّی أقدم علی ربّی رحیم» و «ما اولهنی الی أسلافی، اشتیاق یعقوب إلی یوسف» متجلّی است، پنجره‌ای دیگر به حقیقتِ زندگی بشر گشود و ثابت کرد که با توکّل به پروردگار و با تسلیم در برابر حق می‌توان به «مقامِ محمود» رسید.

عاشورا، تبیین دژخیمیِ گرگ‌هایی است که در بیابان‌هایِ میان نواویس و کربلا، بر پیکر پاکی و صداقتِ اعصار یورش بردند و ندانستند که تا تاریخ زنده است، عاشورا زنده است و این نوای صداقت و جهاد تا همیشه در گوشِ زمان جاری خواهد بود که «أنّ القتل الحسین حرارة فی قلوب المؤمنین لن تبرد أبدا».

مکتب عاشورا، تبیین‌کنندۀ حقیقت نبوی، دگرگون‌کنندۀ فرهنگ و ارزش‌هایِ حاکم و ویرانگر حکومتِ یزیدیان در سراسرِ تاریخ و عاملِ قوام امرِ به معروف و نهی از منکر و جلوه‌ای دیگر از حیات طیّبۀ اسلامِ عزیز است. امروز جهانی عزادار حسین (ع) است.

ما نیز در کنارِ همۀ هم‌وطنانِ عزیزمان در رثایِ سالار شهیدان و شهدایِ بی‌زوال و جاودانۀ عاشورایِ سال 61 هجری، به سوگ می‌نشینیم و شهادت این حماسه‌سازانِ بزرگ تاریخِ اسلام را به همۀ مردمِ نجیب ایران و به ویژه مردمانِ کریم و بزرگوارِ استان کرمان تسلیت عرض می‌کنیم و ضمن آرزوی سلامتی برایِ همۀ هم‌میهنانِ ارجمند، از خداوند متعال، توفیق رهپوییِ راهِ ائمّۀ اطهار (ع) را برای همگان مسألت داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها