امام جمعه الیگودرز:

حادثه عظیم عاشورا نشان دهنده قله‌ی جهاد و فداکاری در راه خداست

حجت الاسلام مهدی سرلک گفت: حادثه عظیم عاشورا نشان دهنده قله‌ی جهاد، فداکاری و شهادت در راه خداست. سیدالشهداء برای رضای خدا خون قلبش را با هدف نجات بندگان خدا از جهالت و گمراهی نثار کرد و این رمز ماندگاری و بقاء حادثه بی نظیر عاشورا و قیام با عظمت اباعبدالله (ع) است.
کد خبر: ۴۱۳۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ - 28August 2020

حادثه عظیم عاشورا نشان دهنده قلّه‌ی جهاد، فداکاری راه خداست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد امروز حجت الاسلام مهدی سرلک در خطبه‌های نماز جمعه که به‌صورت مکتوب در فضای مجازی منتشر شد آورده است:

«بسم اللّه الرّحمن الرّحیم »

تقوا در کلام سید الشهدا

هر کس در دنیا از خدا ترسید و تقوا پیشه کرد، قیامت در امان است؛ پرهیزکاری و خوف از خدای متعال رمز سعادت و نجات خواهد بود.

«لاٰ یَأمَنُ یَوْمَ الْقِیاٰمَةِ إِلاّٰ مَنْ خٰافَ اللّٰهَ فِی الدُّنْیٰا» (بحارالانوار/ ج۴۴/ص۱۹۹)

حادثه عظیم عاشورا نشان دهنده قله ی جهاد، فداکاری و شهادت در راه خداست. سیدالشهداء برای رضای خدا خون قلبش را با هدف نجات بندگان خدا از جهالت و گمراهی نثار کرد و این رمز ماندگاری و بقاء حادثه بی نظیر عاشورا و قیام با عظمت اباعبدالله (ع) است.

بنابراین در طول تاریخ هیچ کس به اندازه سیدالشهداء(ع) به بشریّت خدمت نکرده است، لذا همه آزادگان عالَم تا قیامت مدیون اباعبدالله (ع) هستند. درس عاشورا و مکتب امام حسین(ع) عزّت و ایستادگی در برابر ظلم به قیمت جان می باشد که نتیجه آن در هر صورت پیروزی قطعی است چه زنده بمانیم و چه با شهادت کشته شویم، این وعده خداوند به اهل حقّ است.

اینجانب ضمن تقدیر و تشکر از مردم ولایتمدار شهرستان الیگودرز خصوصاً جوانان مؤمن و انقلابی که از ابتدای ماه محرم با اخلاص و معرفت شور حسینی را با رعایت دقیق تمامی دستورالعمل های بهداشتی در عمل نشان دادند، توصیه می شود که در شب و روز تاسوعا و عاشورای حسینی نیز همچنان با شعور و معرفت و دقت ویژه در راستای رعایت کامل نکات بهداشتی در مراسمات و عزاداری ها نهایت همکاری با دستگاه های ذی ربط را داشته باشیم، امید است همه اعمال، تلاش ها و زحمات عزیزان مورد رضای خدای متعال و مورد پسند حضرت ولیعصر ارواحنافداه واقع شود، ان شاءالله.

هفته دولت، فرصت بیان صادقانه خدمات و نقد درونى‌

هفته دولت، یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم و به خدمتگزاران مردم در سطح ملی و مسئولان محترم شهرستان خودمان تبریک می گوئیم، از خدای متعال توفیق روزافزون برای کارگزاران نظام اسلامی جهت خدمت خالصانه هرچه بیشتر به مردم عزیزمان را مسألت داریم.

به همین مناسبت لازم است أهمّ فرمایشات حکیمانه و راهگشای امام خامنه‌ای عزیز را که در دیدار هیئت محترم دولت بیان فرمودند را بطور خلاصه مرور نمائیم

آخرین دیدار سالانه هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب به‌مناسبت هفته دولت، روزیكشنبه دوم شهریور از طریق دیدار تصویرى برگزار گردید. جان كلام رهبرى عزیزمان این بود كه دولت از فرصت یكساله در قالب «سه صد روز» و یك شصت و پنج روز براى تكمیل و ترمیم و تصحیح اقدامات هفت ساله خود اقدام نماید.

توصیه‌هاى راهبردى در حوزه اقتصاد

تولید، كلید اصلى حلّ مشكلات‌؛ ایشان بار دیگر تولید را مادر و كلید اصلى حل مشكلاتى نظیر «اشتغال، معیشت، تورم و كاهش ارزش پول ملى» خواندند و تأكید كردند: باید هرچه مى‌توانید در این زمینه‌ها كار و تلاش كنید.

یك خطاى راهبردى؛ اقتصاد كشور به‌هیچ‌وجه نباید به تحولات خارجى پیوند بخورد. نباید برنامه‌ریزى اقتصادى براى كشور، معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه‌ى انتخابات فلان كشور شود.

- اهمیت شبكه ملى اطلاعات‌؛ ما هم اهمیت فضاى مجازى و این‌كه بخشى از زندگى مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضاى مجازى این است كه این عرصه از خارج مدیریت و هدایت مى‌شود و ما نمى‌توانیم مردم را بى‌پناه رها كنیم. تأكید مكرر بر شبكه‌ى ملى اطلاعات و تشكیل شوراى عالى و مركز ملى فضاى مجازى و شركت رؤساى سه قوه در آن، به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمى‌شود. شبكه‌ى ملى اطلاعات اجزایى دارد كه این اجزا از زمان‌بندى‌ها عقب هستند.

شكست الگوى غربى در اداره جامعه‌

- الگوى مستقل اسلام براى نظام‌سازى و جامعه‌سازى؛ بر سه پایه‌ى «ایمان، علم و عدل» استوار است، البته ما در هر سه عرصه عقبیم اما در جمهورى اسلامى شعارها و جهت‌گیرى‌ها بر این اساس بوده و الگوهاى انسانى آن نیز شهدایى مانند بهشتى، مطهرى، باهنر، رجائى و سلیمانى هستند. عملكرد شما مى‌تواند این الگوى برجسته را در چشم مردم جهان تبلیغ كند و علت دشمنى و ترس مستكبران از جمهورى اسلامى همین مسأله است.

بخش دیگری از سخنان ارزشمند حضرت آقا قدردانی از برگزار كنندگان مجالس عزادارى در رعایت سلامت جامعه‌ بود.

امیدواریم فرمایشات حکیمانه و راهبردی رهبر معظم انقلاب مثل همیشه الگوی مردم و مسئولان نظام اسلامی واقع شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار