شهید «علی اصغر شبستری»:

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید «علی اصغر شبستری» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: در این زمان حمایت از روحانیت، حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ - 28August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، شهدا سرمایه‌های اصلی ایران اسلامی هستند و حق سنگینی بر عهده ما دارند. خانواده‌های معزز شهدا سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و سرمایه‌گذاری عظیمی برای انقلاب اسلامی داشته‌اند. شهدا هستی خود را که بهترین دارایی انسان است، برای آرمان‌های نظام و اسلام فدا کردند و یادشان برای همیشه زنده است.

در ادامه زندگی‌نامه شهدای هفتم شهریور استان یزد را از نظر می‌گذرانیم.

شهید سید «محمدعلی حسینی زارچ»

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید سید محمدعلی حسینی زارچ در يكم فروردين 1352، در شهر زارچ از توابع شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش سيدرسول، پلاستيک فروشی می‌كرد و مادرش فاطمه نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته طراحی و نقشه كشی درس خواند. به عنوان پاسدار وظيفه خدمت می‌كرد. هفتم شهريور 1374، در پيرانشهر دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر سقوط آمبولانس به دره به شهادت رسيد. مزار او در گلزار شهدای باغ رضوان زادگاهش واقع است.

شهید «علی اصغر شبستری»

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید علی اصغر شبستری در پنجم شهريور 1339، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش حسين (فوت1358) و مادرش زهرا نام داشت. تا پايان دوره ابتدايی درس خواند. نجار بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هفتم شهريور 1360، در سوسنگرد بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر و دست، شهيد شد. پيكر او را در گلزار شهدای خلدبرين زادگاهش به خاک سپردند.

فرازی از وصیت نامه شهید:

قدرروحانیون مبارز را بدانید و نگذارید که توسط شرقی‌ها و غربی‌ها کوبیده شوند.

از شما می‌خواهم تا آخرین نفس جلوی ضدانقلاب را ببندید.

در این زمان حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان است.

شهید سید «محمد موسوی»

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید سیدمحمد موسوی در یكم آبان 1340، در روستای حاجی‌آباد از توابع شهرستان اردكان به دنيا آمد. پدرش سيداسماعيل، كشاورزی می‌كرد و مادرش شاه بی‌بی نام داشت. تا سوم متوسطه در رشته فرهنگ و ادب درس خواند. پاسدار بود. سال 1360 ازدواج كرد و صاحب سه پسر و يک دختر شد. هفتم شهريور 1374، به عنوان نيروی ادوات در محور بابكرآباد كانی زرد پيرانشهر دچار سانحه رانندگی شد و بر اثر واژگونی خودرو و ضربه مغزی به شهادت رسيد. او را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.

شهید «محمدجواد فتوحی بافقی»

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید محمدجواد فتوحی بافقی در دوم آذر 1341، در شهرستان بافق به دنيا آمد. پدرش محمد، بنايی می‌كرد و مادرش زينب نام داشت. تا پايان دوره راهنمايی درس خواند. او نيز بنا بود. سال 1359 ازدواج كرد. به عنوان سرباز ژاندارمری به جبهه رفت. هفتم شهريور 1360، در سوسنگرد بر اثر اصابت تركش گلوله توپ به شهادت رسيد. مزار وی در گلزار شهدای امامزاده عبدالله زادگاهش قرار دارد.

شهید «ناصر موركی علی آباد»

حمایت از روحانیت حمایت از قرآن و امام زمان (عج) است

شهید ناصر موركی علی آباد در دهم فروردين 1345، در شهرستان يزد به دنيا آمد. پدرش كاظم، كشاورزی می‌كرد و مادرش خاور نام داشت. تا اول متوسطه در رشته انسانی درس خواند. كارگر كارخانه بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. هفتم شهريور 1365، با سمت خدمه توپ در جزيره مجنون عراق بر اثر اصابت تركش به كتف و گردن، شهيد شد. مزار وی در امامزاده روستای علی آباد از توابع شهرستان تفت واقع است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار