امام جمعه بهاباد :

امام حسین (ع) مظهر تمام صفات کلمات الهی است

حجت الاسلام «علی اکبرابراهیمی بشکانی» به ابعاد قیام امام حسین (ع) و حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: امام حسین (ع) مظهر تمام صفات کلمات الهی است.
کد خبر: ۴۱۳۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶ - 28August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام «علی اکبرابراهیمی بشکانی» درخطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش و تاسوعا و عاشورای حسینی و با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد اظهارداشت: امام حسین (ع) کانون وحدت و معلم ایثار و مقاومت است از این رو باید هر روز از زندگی امام حسین(ع) درس بگیریم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه امام حسین (ع) را به برکت زیارت جامعه کبیره باید بشناسیم یاد آور شد: واقعه عاشورا به دنيا ثابت كرد كه باطل همواره در جهان رسوا خواهد شد و اين حاميان دين خدا و طرفداران حق هستند كه ماندگار و ابدی خواهند بود.
 
ضرورت مقاومت در برابر زورگویی دشمنان
 
وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود به همه انسان‌ها درس مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان را داده است عنوان کرد: همه مردم باید با تاسی از امام حسین(ع) در برابر زورگویی دشمنان مقاومت کنند.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی بهاباد بابیان اینکه روزهای تاسوعا و عاشورا از مهم‌ترین روزها در تاریخ اسلام و شیعیان است چراکه سرشار از حوادث گوناگون و تلخ برای خاندان امام حسین(ع) بوده است افزود: یکی از معجزات و برکات عاشورا زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) است.
 
وی  تصریح کرد:  قيام كربلا و عمق فداكاری امام حسين(ع)، اهل بيت و ياران باوفايش در دفاع از دين جدشان پيامبر اكرم (ص) و ايستادگی در مقابل ظلم و ستم يزيديان چنان درس آزادگی به بشر داد كه نه تنها مسلمانان بلكه آزادي‌خواهان جهان نيز آن را الگوی خود قرار داده اند.
 
خطیب جمعه بهاباد بابیان اینکه دراین ایام با توجه به شیوع موج دوم کرونا مردم باید فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و مواظب سلامتی خودشان باشند افزود: امروزه که جهان و جهانیان گرفتار کرونا شده‌اند، نیاز به معنویت، روضه‌ها و محافل اشک بر امام حسین(ع) بیشتر از گذشته ملموس و محسوس است؛ چرا که اباعبدالله(ع) کشتی نجات و بهترین راه برای امان از امواج سهمگین ابتلائات است.
 
امر به معروف و نهی از منکر؛ مقدمه عمل به دیگر واجبات الهی
 
وی به دهه اول محرم به عنوان دهه امر به معروف ونهی از منکر اشاره کرد و با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه‌ای عمومی است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات اسلام است که باعث احیای اسلام و مقدمه عمل به دیگر واجبات الهی می‌شود. با انجام این فریضه الهی بسیاری از معضلات و مشکلات جامعه حل می‌شود.
 
خطیب جمعه بهاباد با گرامی داشت 8 شهریور سالروز شهادت دولتمردان شهید رجائی و باهنر خاطر نشان کرد:  شهیدان رجائی و باهنر نمونه بارزی از دولت اسلامی بودند.
 
ابراهیمی بشکانی با اشاره به سبک زندگی شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: نحوه زندگی، رفتار، منش، سبک زندگی، رفتار با اجانب، أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ و رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ بودن، ساده زیستی و زندگی سالم به دور از جناح بازی، باند بازی، سیاست بازی شهیدان رجایی و باهنر الگویی برای ایجاد یک دولت اسلامی شد.
 
امام جمعه بهاباد در ادامه از سفر استاندار یزد و هیات همراه به شهرستان بهاباد بابت افتتاح طرح‌های هفته دولت تقدیر و تشکر کرد و گفت: ان شاء الله خبرهای خوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان بهاباد در راه است که در خطبه‌های آینده این خبرها را منتشر می‌کنیم.
 
ابراهیمی بشکانی همچنین از مساعدت مدیر عامل چادرملو درخصوص احداث جاده بهاباد دربند نایبند که با مشارکت این معدن کارساخت آن دراین هفته کلید خورد تقدیر و تشکر کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها