در مجلس امام حسین (ع) به فکر تغییر سبک زندگی خود باشیم

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران گفت: در مجلس امام حسین (ع) باید به سرعت تصمیم گیری کرده تا سبک زندگی امروز خود را تغییر دهیم و در این راه تعلل و کوتاهی جایز نیست.
کد خبر: ۴۱۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ - 28August 2020

در مجلس امام حسین (ع) به فکر تغییر سبک زندگی خود باشیمبه گزارش گروه سایر رسانه‎های دفاع‎پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس ابراهیمی در برنامه «صبح وگفتگو» رادیو گفت‌وگو عاشورای حسینی را کلاس درسی برای اصلاح عقیده و باور دانست و گفت: دین، معنای دیگر عقیده است؛ مجموعه‌ای از بایدها و نبایدها که موجبات سعادت دنیا و آخرت را فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه دین باید ما را در دنیا و آخرت سعادتمند نماید، افزود: انسان در طول زندگی نگرانی‌های فراوانی دارد و اطباء می‌گویند بخش قابل توجه آن، منشأ روحی دارد و امروز با تمام پیشرفت‌های بشری، بیماری‌های روحی و عدم آرامش، این بیماری‌ها به وفور یافت می‌شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اعلام اینکه همه انسان‌ها در پی گمشده‌ای هستند تا به آرامش حقیقی نائل شوند، ادامه داد: در بین تمام نگرانی‌هایی که در بخش‌های مختلف زندگی بشر وجود دارد، ریشه اصلی عقاید و باورهاست.انسان باید نگران باشد که بایدها و نبایدهای کنونی در زندگی صحیح است و مسیر درستی را طی می‌کند؟

حجت الاسلام ابراهیمی با طرح این سوال که آیا سبک زندگی مورد انتخاب بشر صحیح است یا خیر، افزود: وقتی جملات حضرت اباعبدالله (ع) را مرور می‌کنیم، به نقطه‌ای مشترک می‌رسیم که موضع دین است.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران با بیان این مطلب افزود: حضرت قمر بنی هاشم (ع) زمانی که دست راست مبارکشان قطع می‌شود، رجز خوانی می‌کنند که آن زمان بیان منویات درونی و هدف از حرکت و قیام است. (وَالله اِن قَطَعتم یَمینی / اِنی اُحامی اَبداَ اعَن دینی) یعنی می‌فرماید من برای همیشه از دین خود حمایت می‌کنم. حال این دین و عقیده و باور و سبک زندگی، همانی است که امام حسین (ع) جان خود و عزیزترین عزیزان خود را به خاطر آن در روز عاشورا فدا نمود.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: حضرت امام سجاد (ع) این طور ترسیم می‌کنند که نحوه شهادت پدرشان بر مبنای قتل صبر (یعنی آرام آرام) منجر به شهادت شد ولی در این مسیر هیچگاه نگرانی مادی و دنیوی در چهره ایشان دیده نمی‌شد. آن شمشیر و نیزه‌ها بر جسم مبارک ایشان اثر می‌گذاشت و بر روح مبارک‌شان داغ فرزند، داغ جوان، داغ برادر و اصحاب می‌نشست ولی چهره‌شان نورانی‌تر و مصمم‌تر می‌شد و حتی در گودی قتلگاه باخدای خود سخن می‌گویند.

مشاور فرهنگی تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه حضرت در روز عاشورا فرمودند ما نام پیامبر (ص) و بندگی خداوند را زنده کردیم، گفت: اگر در این ایام چنین نگرانی بر ما چیره شده و تحول اخلاقی و اعتقادی در وجود ما ایجاد شود، موجبات سعادت دنیا و آخرت خود را فراهم آورده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام در نامه‌ای به مردم بصره درخواست کردند ایشان را همراهی نمایند که همان اصلاح باورها بود. اما عده‌ای فرستاده امام را به شهادت رساندند. برخی سخنان را تأیید و خواستار کمک شدند تا جامعه را اصلاح کنند ولی این‌ها تعلل کردند.گروه سوم همان لحظه که فرستاده امام رسید، فرزندان خود را جمع و با آنان اتمام حجت کردند. در این میان شخصی دو پسر را ندا داد تا با او همراه شدند و خود را به قافله امام حسین (ع) رساند و جزو شهدای روز عاشورا شد. پس در مجلس امام حسین (ع) باید به سرعت تصمیم گیری کرده تا سبک زندگی امروز خود را تغییر دهیم و در این راه تعلل و کوتاهی جایز نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار