بیانیه اداره‌کل حفظ آثار مازندران به مناسبت سالروز شهادت شهیدان «رجایی و باهنر»؛

شهیدان «رجایی» و «باهنر» الگویی مناسب برای مدیران و مسئولان نظام هستند

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر» بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۳۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ - 29August 2020

شهیدان «رجایی» و «باهنر» الگویی مناسب برای مدیران و مسئولان نطام هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران به مناسبت هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر» بیانیه‌ای صادر کرد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: هشتم شهریور که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به روز «مبارزه با تروریسم» نام‌گذاری شده است هرساله یادآور حادثه‌ای غم‌انگیز در خاطرات مردم ایران است؛ سالروز انفجار دفتر نخست‌ وزیری به دست منافقین کوردل و شهادت مظلومانه دو یار صدیق انقلاب، شهیدان «محمدعلی رجایی» و «محمدجواد باهنر» در سال 1360 که است که برگی دیگر از جنایت‌های این گروه خبیث و منافق را رقم زد.

با گذشت 39 سال از حادثه تلخ تروریستی انفجار دفتر نخست وزیری که از سوی گروهک تروریستی منافقین به وقوع پیوست و منجر به شهادت دو همسنگر خستگی‌ناپذیر عرصه علم، ایمان و مجاهدت و دو یار صدوق و وفادار امام خمینی (ره) شد اما همچنان ملت ایران فرزندان غیور و دولتمردان خدوم خود را فراموش نکرده و یاد و خاطره آنان را زنده نگه داشته‌اند.

این دو شخصیت فرهیخته و انقلابی نمونه‌های بارز و برجسته کارگزاران وارسته، صادق و خستگی‌ناپذیر تاریخ انقلاب اسلامی بودند که در آتش کینه مزدوران استکبار و منافقین کوردل مانند شمع سوختند تا برای همیشه روشنگر راه پرافتخار خدمت عاشقانه، مدبرانه و صادقانه برای این ملت باشند.

شهیدان رجایی و باهنر دو چهره مبارز انقلابی با استقامت و بردباری مثال‌زدنی با تکیه بر ایمان و باورهای مذهبی سالها شکنجه‌های روحی و جسمی زندان‌های رژیم ستمشاهی پهلوی را تحمل کردند و هرگز از مسیر اسلام، امام و انقلاب جدا نشدند. پیروزی و تداوم مقتدرانه انقلاب اسلامی مرهون ایثار و از خودگذشتگی این بزرگ‌مردان تاریخ است که با پیروی از ولایت‌فقیه و حفظ روحیه انقلابی دِین خود را به میهن اسلامی ادا کردند و تا لحظه شهادت به عهد الهی خود با امام انقلاب وفادار ماندند.

این دو چهره مردمی نظام با ساده‌زیستی، دردمندی و در عین‌حال توانمندی، ولایت‌مداری و خدمتگذاری صادقانه و بی‌منت به اقشار محروم و آسیب‌پذیر جامعه، الگوی مناسبی برای مدیران و مسئولان امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شدند و در یادها و خاطره‌ها ماندگار شدند.

بنابراین وظیفه ما قدردانی از چنین نیرو‌های مخلص، تکریم و ترویج تفکر و اندیشه‌های متعالی این فرزندان غیور ملت است و چه نیکوست که دولتمردان و خدمتگزاران برای تداوم راه این شهیدان برای ساختن ایرانی آباد و آزاد هم‌پیمان شوند و در هفته دولت که فرصتی ارزشمند برای تبیین و بازشناسی اندیشه‌های آسمانی و بیان خدمات صادقانه و بی‌منت شهدای صدر انقلاب اسلامی است همواره برای کمال و تعالی جامعه و پیشرفت و توسعه آن  تلاش‌ و کوشش کنند و با پرورش نیروهای جهادی و با روحیه انقلابی چون شهیدان رجایی و باهنر در مسیر تعالی انقلاب اسلامی بکوشند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان این بیانیه با اشاره به اینکه امسال با تقارن زیبای سالروز شهادت این شهیدان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گرامیداشت و بزرگداشت مقام این شهدا با توجه به شرایط و وضعیت کرونا، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جای جای استان علوی‌تبار به گونه‌ای باشکوه و در خور شأن و مقام آنها برگزار می‌شود، مردم عاشورایی استان را برای میثاقی دوباره با سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران وفادارش به پویش‌های مختلف «هر خانه یک حسینیه»، «هر کوچه یک حسینیه» و پویش «لبیک یا حسین (ع)» در شب عاشورا دعوت می‌نماید.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار