برادرزاده شهید رجایی:

شهید رجایی الگویی برای نسل امروز است

محمد رجایی گفت: سبک زندگی شهید رجایی در فضای شخصی و اجتماعی که مسئولیت‌های اجرایی داشتند، دنیایی از شناخت را به انسان‌های امروزی ارائه می‌دهد و به همین جهت می‌توان از شهید رجایی به عنوان یک الگو یاد کرد.
کد خبر: ۴۱۳۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ - 29August 2020
شهید رجایی الگویی برای نسل امروز استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، برنامه «گفت‌وگوی ویژه» رادیو گفت‌وگو به مناسبت هفته دولت، با موضوع ویژگی‌های فردی و رازماندگاری دولت شهید رجایی و با حضور مهندس محمد رجایی، برادر زاده شهید رجایی به روی آنتن رفت.
 
محمد رجایی با بیان اینکه وقتی نام شهید محمد علی رجایی به گوش می‌رسد، آرمان‌هایی که آرزوی همه ملت ایران است تداعی می‌شود، اظهار داشت: وقتی نام شهید رجایی را می‌شنویم، خط‌کشی در ذهن ترسیم می‌کند که فاصله ما را با شاخص‌ها و معیار‌ها نشان می‌دهد و در واقع با شنیدن نام شهید رجایی، خودمان را قیاس می‌کنیم.
 
وی افزود: شهید رجایی در عین مشغله‌های فراوانی که در سمت‌های متعدد در طول ایام فعالیت اجتماعی داشت، به جزء جزء زندگی اطرافیان توجه داشتند. به طور مثال، در مورد خود من، با وجود مشغله‌های گسترده، وضع درسیم را کنترل می‌کردند.
 
برادرزاده شهید رجایی با تصریح بر اینکه فاصله ما با شهید رجایی در بعد خانوادگی حکم معلم و شاگردی را داشت، اظهار کرد: رابطه عاطفی بین ما، از رابطه فامیلی و همچنین معلمی و شاگردی شروع می‌شود به گونه‌ای که انسان احساس می‌کند یک الگوی زنده را در مقابل چشم خود دارد و می‌تواند رابطه نزدیک با خود داشته باشد.
 
وی در ضرورت الگوپذیری از شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: گاهی در جامعه از الگو‌هایی مثال می‌زنیم که در قرن‌های گذشته زیست می‌کردند و ممکن است حس نزدیکی به آن‌ها نداشته باشیم، زیرا فاصله تاریخی و شرایط اجتماعی متفاوت بود. اما شهید رجایی در همین جامعه، عصر و خیابان‌هایی زندگی کرد که همه تجربه زیست را داریم و به همین جهت می‌توانیم او را به عنوان مصداق یک مسلمان واقعی به جامعه معرفی کنیم.
 
رجایی ضمن اشاره به ساده زیستی و دیگر ویژگی‌های اخلاقی و اجتماعی شهید رجایی، عنوان کرد: این رفتار‌ها و ویژگی‌های، منبعث از بنیان‌های فکری شهید رجایی است. انسان‌ها همان گونه زندگی می‌کنند که فکر می‌کنند و بنابراین اگر بخواهیم به رفتار‌های شهید رجایی نگاه کنیم، باید به طرز تفکر و زاویه دید او به زندگی توجه کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه آرزوی شهید رجایی حضور در دولت کریمه است، خاطره‌ای از این شهید بزرگوار نقل کرد و افزود: از شهید رجایی می‌پرسند که شما اهل پست و مقام نبودید، اما چرا پست ریاست جمهوری را پذیرفتید؟ شهید رجایی پاسخ داد می‌خواهم ثابت کنم می‌توان رئیس‌جمهور شد، اما عوض نشد.
 
برادرزاده شهید رجایی اظهار کرد: سبک زندگی شهید رجایی در فضای شخصی و اجتماعی که مسئولیت‌های اجرایی داشتند، دنیایی از شناخت را به انسان‌های امروزی ارائه می‌دهد و به همین جهت می‌توان از شهید رجایی به عنوان یک الگو یاد کرد.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار