دبیر جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی:

تمدید مهلت شرکت در «جشنواره دَه»/ ۱۷۰ اثر تاکنون رسیده است

سارا عرفانی اعلام کرد: مهلت شرکت در جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی تا ۱۶ شهریورماه تمدید شد.
کد خبر: ۴۱۳۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵ - 29August 2020
تمدید مهلت شرکت در «جشنواره دَه» / ۱۷۰ اثر تاکنون رسیده استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سارا عرفانی دبیر جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی، تحت‌عنوان «جشنواره دَه» اظهار داشت: مهلت شرکت در جشنواره داستان‌های کوچک عاشورایی تا ۱۶ شهریور ماه تمدید شد.
 
عرفانی با بیان اینکه هر شرکت‌کننده حداکثر می‌تواند سه اثر ارسال کند بیان کرد: تاکنون ۱۷۰ اثر به دبیرخانه «جشنواره دَه» واصل شده است.
 
دبیر جشنواره با تاکید بر اینکه کانون بانوی فرهنگ با همکاری سایتِ کاف جشنواره «داستان‌های کوچک عاشورا» را برگزار می‌کند، ابراز داشت: هیچ محدودیت سنی برای شرکت در جشنواره وجود ندارد و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را برای حضور در جشنواره ارسال کنند. تلاش می‌کنیم تا مراسم اختتامیه را در روز اربعین یا چند روز قبل و بعد از آن برگزار کنیم.
 
عرفانی درباره جزئیات این جشنواره گفت: موضوع داستان‌ها باید حول محور واقعه عاشورا باشد. هر فرد می‌تواند حداکثر سه داستان به دبیرخانه ارسال کند. داستان‌ها با احتساب نام، نباید از یک صفحه A۴ بیشتر باشد. (قلم B Nazanin اندازه ۱۴) 
 
این نویسنده بیان کرد: هدف ما از برگزاری این جشنواره این است که بتوانیم در گونه ادبی «داستان کوتاهِ کوتاه» یا داستان «کوچک» به تکنیک دست یابیم و نویسندگان را دعوت کنیم که تکنیکی بنویسند تا در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. صرفا چیزی نباشد که خودمان خوانده و از آن لذت ببریم، تلاش داریم پیام عاشورا را با زبان داستان به مسلمانان و شیعیان منتقل کنیم.
 
وی در پایان با بیان اینکه بسیاری سوال می‌کنند که داستان حتما باید مربوط به خود آن واقعه باشد یا می‌شود در زمان حال رخ دهد، گفت: ما هیچ محدودیتی در این‌باره نداریم و نویسندگان می‌توانند درباره هر چیزی بنویسند که به نوعی به واقعه عاشورا ربط پیدا می‌کند.
 
گفتنی است، علاقه‌مندانِ داستان‌های کوچک (مینیمال) می‌توانند آثار خود را حداکثر تا تاریخ ۱۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ (عاشورای حسینی) به نشانی dah@mykaaf.com ارسال کنند.
 
انتهای پیام/ 141
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار