بارزانی: برای مدیریت گذرگاه‌های مرزی به صورت مشترک با بغداد مشکلی نداریم

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تأکید کرد که برای مدیریت گذرگاه‌های مرزی به صورت مشترک با دولت فدرال این کشور مشکلی ندارند.
کد خبر: ۴۱۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ - 29August 2020

بارزانی: برای مدیریت گذرگاه‌های مرزی به صورت مشترک با بغداد مشکلی نداریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «مسرور بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق ضمن استقبال از تلاش‌های صورت گرفته برای حل مشکلات و اختلافات موجود بین اقلیم کردستان و بغداد، مدعی شد که مشکلات موجود به دلیل عدم اجرای مطلوب قانون اساسی است.

وی افزود که در قانون اساسی اختیارات دولت فدرال و اختیارات اقلیم کردستان مشخص شده است؛ گذرگاه‌های مرزی در انحصار دولت فدرال نیست و اداره این گذرگاه‌ها به طور کلی باید مشترک با دولت فدرال باشد و ما نیز مشکلی با مدیریت مشترک آن نداریم.

طبق گزارش خبرگزاری عراق (واع) بارزانی همچنین درآمدهای حاصله از این گذرگاه‌ها و سهم اقلیم کردستان نیز تصریح کرد که منطقه کردستان دائما با دولت فدرال برای دستیابی به توافقی بر اساس قانون اساسی در تماس است اما بغداد سهم مالی اقلیم کردستان را ارسال نکرده است.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان درباره سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به واشنگتن نیز گفت که هیأتی از اقلیم کردستان به همراه الکاظمی به واشنگتن سفر کرده بود چرا که آمریکایی‌ها تمایل داشتند اقلیم کردستان مشارکت فعال در گفت‌وگوهای راهبردی با واشنگتن داشته باشد.

به گفته بارزانی هیأت اقلیم کردستان دیدارهای خوبی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، «مایک پامپئو» وزیر خارجه و تعدادی از مسئولان این کشور داشته است.

وی در خصوص حملات ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان نیز گفت که «این اتفاقات باعث تأسف است و این اتفاقات منحصر به مناطق مرزی اقلیم کردستان با ترکیه نیست بلکه تمامی مناطق مرزی عراق را شامل می‌شود».

بارزانی گفت که دخالت‌های خارجی در عراق و نقض حاکمیت آن همچنان ادامه دارد و علت یورش ترکیه به این مناطق مرزی نیز حضور پ.ک.ک است که حدود ۴۵۰۰ روستا را دربرمی‌گیرد و در گذشته تخریب شده بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار