شنبه؛

آغاز برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی

کاروان دانش آموزان تهران به عنوان نخستین کاروان اعزامی به اردوی راهیان نور در سال تحصیلی 93-92 ، شنبه عازم مناطق عملیاتی دفاع مقدس می شوند.
کد خبر: ۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶ - 03October 2013

آغاز برگزاری اردوی راهیان نور دانش آموزی

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، معاون اداره کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: مراسم نمادین آغاز اردوی راهیان نور 13 مهر با حضور مسئولان لشکری و کشوری از حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شود.


علی عراقی افزود: این اردوها تاکنون فقط در مناطق عملیاتی جنوب برگزار می شد اما امسال نخستین بار در مناطق عملیاتی غرب کشور نیز برپا می شود.


وی ادامه داد: امسال زیرساخت های ایمنی و امنیتی برای برگزاری این اردوها ارتقا یافته و دستورالعمل آن به استان ها ابلاغ شده است.


عراقی، ضوابط مربوط به ارتقای ایمنی در برگزاری اردوهای راهیان نور را شامل امینی وسایل حمل و نقل، امکانات و تجهیزات همراه دانش آموزان، همراه بودن نیروهای امدادی با دانش آموزان و حضور همیاران پلیس با کاروان های راهیان نور برای همکاری با پلیس راهور برشمرد.


وی تصریح کرد: بر اساس این دستورالعمل ، استان هایی که به خطوط ریلی دسترسی دارند برای انتقال کاروان های دانش آموزی به یادمان های دفاع مقدس حتما باید از قطار استفاده کنند و دیگر استان ها نیز به استفاده از خدمات شرکت های معتبر حمل و نقل ملزم شده اند.


اردوی راهیان نور ویژه دانش آموزان دوم متوسطه و پیوست درس آمادگی دفاعی است که با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنایی آنان با حماسه هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.


بنابر اعلام مسئولان آموزش و پرورش ، سال تحصیلی گذشته 950 هزار نفر شامل 850 هزار دانش آموز و صد هزار فرهنگی به این اردوها اعزام شدند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار