مدیر حوزه علمیه استان بوشهر؛

مجالس امام حسین (ع) چراغ روشن زندگی مردم است

حجت الاسلام رضا خدری گفت: مجالس امام حسین (ع) چراغ روشن زندگی مردم است و با وجود کرونا مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم امام حسین (ع) حضور پیدا می کنند. 
کد خبر: ۴۱۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ - 29August 2020

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «رضا خدری» مدیر حوزه علمیه استان بوشهر امروز در مراسم تاسوعای حسینی در شهر چغادک با تسلیت ایام ماه محرم و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای این حضرت اظهار داشت: مجالس امام حسین (ع) چراغ روشن زندگی مردم است و با وجود کرونا اما مردم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مراسم امام حسین(ع) حضور پیدا می کنند. 

وی با اشاره به موضوع خانواده اهل بیت گفت: سبک زندگی اهل بیت همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی و علت آن این است که دشمنان برنامه جدی برای از هم پاشیدن و ایجاد گسیختگی بین خانواده ها دارند و به فرموده رهبر انقلاب دشمن نه تنها دشمن ایران است بلکه دشمن بشریت است.

امام جمعه چغادک با بیان اینکه دشمنان به دنبال تسخیر عالم است خاطرنشان کرد: انحطاط و فساد و فحشایی که امروز در جهان و بعضا متاسفانه در ایران دیده می شود مربوط به کل تاریخ گذشته نیست، شاید مربوط به 100 الی 150 سال پیش است و بر اساس مستندات حتی زنان یهودیان و مسیحی هم با حجاب بودند.

وی با بیان اینکه بی بند باری امروز محصول تفکر عمیق و نظام سرمایه داری غرب است گفت: دشمن نظام و تحکیم خانواده را نشانه گرفته تا دختران و پسران ما امروز نتوانند ازدواج کنند و تشکیل زندگی دهند؛ پروژه ازدواج های سفید غربی است و جریان سرمایه داری برنامه دارد تا زندگی ها را از هم بپاشد.

حجت الاسلام خدری ازدواج را یکی از اقسام جهاد عنوان کرد و بیان داشت: امروز یکی از اقسام جهاد این است که دختران و پسران پس از ازدواج زندگی خود را نگه دارند و این تحکیم خانواده هم از حیث عملی و هم نظری باید از هیئت ها و مساجد شروع شود و در طی این چند سال اخیر از حیث عملی کارهای خوبی صورت گرفته و بسیاری از خیرین پای کار آمدند و برای تسهیل ازدواج جهیزیه تهیه کردند اما این کافی نیست.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تاکید کرد: روحانیون و کسانیکه تریبون دارند باید از حیث نظری سبک زندگی اهل بیت(ع) را به مردم تبیین کنند.

امام جمعه چغادک با اشاره به ویژگی حضرت عباس(ع) اظهار داشت: بصیرت یکی از بارزترین ویژگی های قمر بنی هاشم بود، او به موقع حق و باطل را می شناخت؛ حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مقابل امام حسین(ع) با وجود اینکه دلاور و قهرمان بود اما تسلیم بود.

وی وفاداری را یکی دیگر از ویژگی های حضرت ابوالفضل العباس(ع) دانست و گفت: این حضرت تا آخرین نفس در کنار امام حسین(ع) در دفاع از حریم ولایت ایستاد و جهاد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار