مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

دفاع مقدس حماسی‌ترین رخداد فرهنگی نهضت کربلا پس از قرن‌ها بود

در پیام سردار عباس یوسفی آمده است: عاشورا مهمترین درس و بهترین معلم برای دوران دفاع مقدسی بود که شاید حماسی‌ترین تداوم فرهنگی نهضت کربلا پس از قرن‌ها بود.
کد خبر: ۴۱۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۱ - 29August 2020

دفاع مقدس حماسی ترین تداوم فرهنگی نهضت کربلا پس از قرن ها بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان امروز با ارسال پیامی تاسوعا و عاشورای حسینی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است؛

بی شک اگر محتوای دنیای اسلام را یک دایره فرض کنیم، حادثه عاشورا نقطه ثقل و مرکز این فرهنگ جهان شمول است.

تاسوعا و عاشورای حسینی تنها یک رخداد و یک مناسبت نیستند که به راحتی و چند روزی عزا از کنار آن بگذریم. نهضت عاشورا تولد یک فرهنگ اصیل، غنی و حماسی برای جهان اسلام و بشریت است. فرهنگی که شهادت مهمترین خروجی آن است. شهادت در راه اعتقادات، ایمان، صبر، حق طلبی و رسیدن به معبود که نهایی ترین خواسته آزادگان است.

عاشورا مهمترین درس و بهترین معلم برای دوران دفاع مقدسی بود که شاید حماسی ترین تداوم فرهنگی نهضت کربلا پس از قرن ها بود.

حماسه ای که یاد و خاطره شهادت امام حسین(ع) و یارانش را برای نسل امروز بشر تداعی کرد و باعث شد که دنیا بدانند و بفهمند که تنها معجزه ای که ایران اسلامی را در این رخداد بزرگ به پیروزی رساند همان نهضتی بود که سال ها به واسطه نقش آفرینی دشمنان در سایه قرار گرفته بود.

امروزه نیز می دانیم و آگاهیم که ترویج فرهنگ دفاع مقدس همان تبلیغ راهبردی برای فرهنگ و نهضت عاشوراست. فرهنگی که از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و جبهه بزرگ مقاومت را در سراسر جهان اسلام پایه گذاری کرده است. جبهه ای که بیرق سبز حسین (ع) را در تمام قاره ها برافراشته است تا آن را به صاحب اصلی اش حضرت حجت (عج) برساند.

جبهه ای که تمام قدرت های استکباری دنیای غرب و البته نوچه های یزیدی آنان در دل کشورهای مسلمان هم قسم شده اند که آن را سرکوب کنند و به همین دلیل است که سردار و سالار جبهه مقاومت شهید حاج «قاسم سلیمانی» را ترور می کنند ولی نمی دانند که خون ملت امام حسین(ع) اگر با شهادت ریخته شود، سرخ تر می شود و دامان خودشان را بیشتر می گیرد.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به محضر حضرت قائم(عج)، روح ملکوتی پیر جماران، نایب برحقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، خانواده های معظم شهدا، رزمندگان، ایثارگران و آزادگان ایران اسلامی و خوزستان قهرمان که مفتخر به نام کربلای ایران است تسلیت می گویم و خودم را و دیگران را تذکر و توصیه می دهم که تا نفس در سینه داریم با افتخار پرچم دار سبز حسینی باشیم که هر چه داریم از برکت خون سرخ اوست.

عباس یوسفی _ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار