وحید جلیلی:

مرزبندی اسلام ناب و اسلام آمریکایی با جانفشانی شهدا محقق شد

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا بازخوانی راه واقعی آنان و فرق گذاشتن بین مکتب شهدا و اسلام با انواع و اقسام دین‌داری‌های ریاکارانه و منهای جهاد و انقلاب و مبارزه با ظلم و طاغوت است.
کد خبر: ۴۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ - 17February 2015

مرزبندی اسلام ناب و اسلام آمریکایی با جانفشانی شهدا محقق شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، یادواره شهدای حوزه سلامت به همت فرهنگسرای سلامت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بهمنظور تجلیل از خانواده شهدای این حوزه با حضور جمعی از دانشجویان رشته پزشکی و خانواده معظم 50 شهید حوزه سلامت در تالار ابنسینای مشهد برگزار شد.

 در ابتدای این مراسم حجتالاسلام مهدی ابراهیمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به مقام شهدا و ایثاری که از خود نشان دادند، گفت: شهدا میزبانان حقیقی مجلس هستند و دانشگاه علوم پزشکی با داشتن ۷۲شهید یکی از درخشانترین دانشگاههای مشهد است. در باب شهادت سخن گفتن کار آسانی نیست و سخن گفتن از ایثاری که شهدای حوزه سلامت از خود نشان دادند، سختتر است؛ چراکه آنها اگر به جبهه هم نمیرفتند بازهم بهواسطه علم و تخصصی که داشتند میتوانستند برای جامعه مفید باشند؛ اگر آنها به فیض شهادت هم نمیرسیدند بازهم خدمتشان بارز بود ولی آنها احساس نیاز کردند رفتند و به این درجه رسیدند. شهدای عرصه سلامت همه اهل علم، دانش و خدمت بودند.

وی ضمن تشکر از حضور خانواده شهدا در این یادواره افزود: خدا را شاکریم بر این حضور، قطعاً جایی که نام شهدا باشد آنجا محل رفتوآمد ملائک آسمانی است و میزبانی در ملکوت صورت میگیرد نه در عالم ممکن؛ قدم خانواده شهدا را بر چشم میگذاریم؛ امروزه شما اثر ایثار فرزندانتان را نهتنها در ایران بلکه در دنیا میبینید؛ ما باید از شهدای شما استمداد کنیم و قطعاً یاری آنهاست که این مجالس تشکیل میشود و ما نیز حضور شما را ارج مینهیم.

امروز روز جهاد و ادامه یاد شهدا است

سخنران بعدی این یادواره خلیل موحد، عضو شورای اسلامی شهر مشهد بود. وی گفت: امروز روز جهاد و ادامه یاد شهداست، شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی برای ایران امروز چنان قدرت و اعتباری را به ارمغان آوردند که ۶کشور مطرح دنیا در یکطرف میز و ایران بهتنهایی در طرف دیگر مذاکره قرارگرفته است.

وی با ذکر خاطرهای از دکتر بزرگی و شهید کاوه نام و یاد شهید حسینی مقدم که از مدافعین حرم بود و بهتازگی به خیل شهدا پیوست را گرامیداشت و او را ازجمله کسانی دانست که عمرش را وقف خدمت به اسلام کرد.

خط شهادت، خط شادکامی مؤمنانه است

سپس وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد به ایراد سخن پرداخت. جلیلی گفت: با توجه به آخرین پیام حضرت امام خمینی(ره) در ۳اسفند ۶۷که در پاسخ به شبههافکنیهای پس از جنگ بود و حقیقت راستین جنگ را در جملاتی نظیر ما در جنگ انقلابمان را به جهان صادر کردیم بیانگر این نکته مهم و اساسی بود که استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ محقق شد، وظیفه امروز ما جلوگیری از کمرنگ شدن فاصله بین اسلام متحجرین و آمریکایی و اسلام انقلابی و اهلبیتی است که شهدا با خون خود مرز بین این دو اسلام را کشیدند.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد ضمن تجلیل از یاد و خاطره تمام شهدای دوران دفاع مقدس، زنده نگهداشتن نام آنان را در کنار توجه به خواست و هدف آنان ضروری دانست و اظهار کرد: شهدا بشارتدهنده فضایی هستند که حزن و خوف در آن راه ندارد، خط شهادت، خط شادکامی مؤمنانه است و هیچکس از چنین جامعهای رویگردان نخواهد بود.

جلیلی پاسداشت یاد شهدا را در پاسداشت راه آنان دانست و با اشاره به اینکه شهدا نیازی به ما ندارند برگزاری چنین جلساتی را کمک به برداشتن حجابهای مادی برای رسیدن به حقیقت راستین آنان دانست.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: برگزاری چنین جلساتی بازخوانی راه واقعی شهدا و فرق گذاشتن بین مکتب شهدا و اسلام با انواع و اقسام دینداریهای ریاکارانه و منهای جهاد و انقلاب و مبارزه با ظلم و طاغوت باشد.

از دیگر برنامههای این یادواره خاطره گویی دکتر حقی و دکتر بلالی دو تن از متخصصینی که داوطلبانه در جبهههای حق علیه باطل حاضر شدند و به رزمندگان اسلام خدمت کردند، شعرخوانی دو تن از دانشجویان، اجرای نمایش مادر شهید گمنام، پاسداشت عکسهای شهدا با حضور دانشجویان و تقدیر از خانواده شهدا و شهید مدافع حرم شهید محمدرضا حسینی مقدم که در 16 بهمنماه در سامرا به شهادت رسید بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار