نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر؛

راه نجات بشریت ولایتمداری است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امام جمعه بوشهر با بیان اینکه راه نجات مردم پیروی از امام حسین (ع) است، گفت: تنها راه نجات بشریت ولایتمداری است و در زمان غیبت نیز اطاعت از ولی فقیه زمان مهم و واجب است.
کد خبر: ۴۱۳۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰ - 30August 2020

راه نجات بشریت ولایتمداری استبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه امام جمعه بوشهر امروز (یکشنبه) در جمع عزاداران و عاشقان حسینی در بوشهر  اظهار داشت: امام حسین (ع) با حرکت عاشورا، چهره اسلام تقلبی را به دنیا معرفی و افشا کرد.

وی گفت: اگر امام حسین (ع) قیام نمی‌کرد دین اسلام و سایر ادیان الهی از بین می رفتند چون در آن مقطع زمانی جامعه آرام آرام از فرهنگ اسلامی فاصله گرفته بود، فرهنگ جاهلیت احیا و مردم انس گرفته بودند و با قیام عاشورا اسلام ناب زنده شد. 

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: امام حسین (ع) جان شیرین خود را فدای معرفی اسلام ناب محمدی (ص) کرد تا بشریت را از انحراف نجات دهد به همین دلیل است که سید الشهدا بعنوان معیار و سنجش معرفی می‌شود.

صفایی بوشهری اظهار کرد: رسیدن به سعادت بشری، دین‌داری و زندگی بدون گناه دومین پیام قیام امام حسین (ع) است.

وی ولایتمداری را سومین پیام قیام امام حسین (ع) معرفی کرد و گفت: خداوند همواره فردی را بعنوان حجت خود بر روی زمین معرفی کرده و پس آن شخصیت یک سری ستارگان هستند که چراغ هدایت انسان به شمار می روند و ساحت مقدس سید الشهدا (ع) راه سعات و راه ولایتمداری است لذا در کربلا می فرمایند ما خاندان وحی هستیم.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه راه نجات مردم پیروی از امام حسین (ع) است اضافه کرد: تنها راه نجات بشریت ولایتمداری است و در زمان غیبت نیز اطاعت از ولی فقیه زمان مهم و واجب است.

صفایی بوشهری گفت: انسان باید در تمام امور زندگی با بصیرت و به تمام امور احاطه داشته باشد و دشمن شناسی کند.

وی اضافه کرد: نکند زمانی فرا رسد که افرادی با یک سری موج سواری در صف دشمن قرار گیرند چون وقتی دشمن میدان داری کند انسان در فضای دشمن قرار می گیرد.

 امام جمعه بوشهر یادآورشد: خداوند حسین (ع) را آفرید که خورشیدی برای صبح بیداری اسلام باشد و اسلام ناب همیشه روشن بماند.

وی افزود: جریان و واقعه عاشورا باید اتفاق می افتاد تا اسلام مانا بماند و همانطور که می بینیم چراغ تمام انقلاب‌ها بعد از مدتی خاموش می شود اما نهضت کربلا بعد از 1300 سال همچنان شکوفاتر، پرشورتر و گسترده تر می‌شود و این به واسطه چراغ بی فروغ امام حسین (ع)  است.

صفایی بوشهری گفت: خداوند می‌خواهد دین او جاودانه بماند لذا نام امام حسین (ع) و راه ایشان همیشگی و ماندگار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار