نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

زندگی و شهادت سردار شهید «اسماعیل صادقی» کتاب می‌شود

معصومه دستجانی فراهانی از جمع آوری اسناد و چاپ کتاب زندگی و شهادت سردار شهید «اسماعیل صادقی» رییس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸ - 30August 2020

زندگی و شهادت سردار شهید «اسماعیل صادقی» کتاب می‌شود«معصومه دستجانی فراهانی» نویسنده دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس اظهار داشت:  شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس با تاسی به سیره عاشورایی شهدای کربلا و بخصوص حرکت در مسیر سیدالشهدا (ع) در راه دفاع از دین و ارزش‌های الهی گام نهادند.

وی افزود: از این رو شناساندن مشی و مرام شهدا و ولایت پذیری آنان، رسالتی سنگین و امانتی گرانبها بر دوش اهل قلم است که باید در اسرع وقت نسبت به آن جامه عمل پوشانید.

فراهانی با اشاره به ویژگی‌های شهید بزرگوار سردار «اسماعیل صادقی» رییس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) در دوران دفاع مقدس ادامه داد: تاکنون مکتوبات پراکنده‌ای از این شهید عزیز منتشر شده و گفتگو‌هایی نیز در قالب تاریخ شفاهی صورت گرفته، اما کامل و کافی نیست و بایستی در آن‌ها تجدید نظر شود.

وی با بیان اینکه هدف از گردآوری و تدوین کتاب شهید صادقی شناساندن ابعاد مختلف زندگی این سردار شهید است، تصریح کرد: کتاب مذکور از معرفی لشکر ۱۷ شروع می‌شود و با استناد به اسنادی همچون تاریخ شفاهی، فیلم، عکس، مصاحبه ها، نامه‌ها و وصیتنامه شهید تکمیل می‌شود.

نویسنده دفاع مقدس یادآور شد: در دیداری که با خانواده معظم شهید صادقی داشتیم، تمامی اسناد مربوطه تحویل شده است و به زودی کار ثبت و تکمیل تاریخ شفاهی و نگارش و چاپ و انتشار کتاب با همکاری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم آغاز می‌شود.

معصومه دستجانی فراهانی متولد سال ۱۳۵۷ و کارشناس مدیریت فرهنگی از دانشگاه فرهنگ و هنر است؛ وی نوشتن را از سال ۱۳۸۱ با نشریه پیام آستانه شروع کرده و با نشریاتی در حوزه دفاع مقدس همچون پلاک ۱۷ و معبر و نشریات داخلی بسیج همکاری داشته است و ثبت تاریخ شفاهی برخی زنان عضو ستاد‌های پشتیبانی جبهه و جنگ را در کارنامه خود دارد.

گفتگو از عباس جهانتاب

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار