چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «دهم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در دهم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ - 31August 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در دهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید سید «محمود باغی ابوالمعالی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «دهم شهریور» استان یزد

متولد: 1340/06/25

شهادت: 1360/06/10 کرخه نور

عملیات: پدافندی

محل خاکسپاری: گلزار شهدای خلدبرین

زندگی‌نامه: شهید سید محمود باغی ابوالمعالی بیست و پنجم شهریور 1340، در شهرستان یزد به دنیا آمد. پدرش سیدحسین، مغازه پتوفروشی داشت و نام مادرش ربابه بود. تا پایان دوره متوسطه در رشته راه و ساختمان درس خواند و دیپلم گرفت. سرباز ارتش بود. دهم شهریور 1360، به عنوان تک‌تیرانداز در کرخه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به قلب، شکم و پا، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای خلدبرین زادگاهش به خاک سپردند.

شهید سید «باقر رضوی ده جمالی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «دهم شهریور» استان یزد

متولد: 1339/02/01

شهادت: 1361/06/10 غرب کارون

عملیات: رمضان

محل خاکسپاری: گلزار شهدای بافق (آزپیچ)

زندگی‌نامه: شهید سید باقر رضوی ده جمالی یکم اردیبهشت 1339، در روستای گزستان از توابع شهرستان بهاباد به دنیا آمد. پدرش سیدحسین(فوت1351) کشاورز بود و مادرش شوکت نام داشت. خواندن و نوشتن نمی‌دانست. سال 1359 ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دهم شهریور 1361، به عنوان تک‌تیرانداز در غرب رود کارون بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شکم، شهید شد. پیکر وی را در گلزار شهدای روستای آسفیچ تابعه شهرستان زادگاهش به خاک سپردند. برادرش سیدکاظم نیز شهید شده است.

شهید سید «یوسف طباطبایی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «دهم شهریور» استان یزد

متولد: 1341/01/14

شهادت: 1360/06/10 سوسنگرد

محل خاکسپاری: گلزار شهدای میرک اباد

زندگی‌نامه: شهید سید یوسف طباطبایی چهاردهم فروردین 1341، در روستای میرک‌­آباد از توابع شهرستان مهریز به دنیا آمد. پدرش، سید علی اصغر، کشاورز و بنا بود و مادرش فرخنده نام داشت. تا دوم متوسطه درس خوانده به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. دهم شهریور 1360، به عنوان تک‌تیرانداز در تپه‌های الله اکبر سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش واقع است.

شهید «عباس زارع زردینی»

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «دهم شهریور» استان یزد

متولد: 1343/06/30

شهادت: 1362/06/10 سنندج

محل خاکسپاری: گلزار شهدای دره ارزنی

زندگی‌نامه: شهید عباس زارع زردینی سی شهریور 1343، در شهرستان مهریز چشم به جهان گشود. پدرش علی کشاورز بود و مادرش ربابه نام داشت. تا سوم ابتدایی درس خواند. کشاورزی و بنایی می‌کرد. به عنوان سرباز ژاندارمری در جبهه حضور یافت. دهم شهریور 1362، در پاسگاه کامیاران سنندج هنگام درگیری با گروه‌های ضدانقلاب بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد. پیکر او را در حسینیه شهداء روستای زردین تابعه زادگاهش به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار