دبیرکل شورای سران عشایر جنوب عراق:

تشکیل تیم ویژه ترور فعالان عراقی در سفارت آمریکا/ نشست سه جانبه اردن خفت بار بود

یکی از شیوخ مطرح عشایر عراق اعلام کرد که آمریکا از طریق مزدوران خود به دنبال ایجاد یک فتنه گسترده در عراق است که بخشی از این سناریو را رسانه های مسموم سعودی و آمریکایی اجرایی می کنند.
کد خبر: ۴۱۳۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸ - 31August 2020

تشکیل تیم ویژه ترور فعالان عراقی در سفارت آمریکا/ نشست سه جانبه اردن خفت بار بودبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، اقدامات آمریکایی‌ها برای ایجاد درگیری‌های داخلی در عراق و برافروختن آتش فتنه در این کشور بر کسی پوشیده نیست. طی روزهای گذشته، استان‌های جنوبی عراق به ویژه استان بصره شاهد وقوع تنش و آشوب در سایه اعتراضات مردمی بوده است.

اما به نظر می‌رسد که اعتراضات در بصره تبدیل به پوششی برای برخی جریان‌های تخریبگر شده تا از طریق ایجاد آشوب در این منطقه، دست به تخریب اموال عمومی و متشنج کردن اوضاع بزنند.

در بحبوحه این اعتراضات، ترور تعدادی از فعالان عراقی به دست افراد ناشناس، باعث وخیم‌تر شدن اوضاع در بصره شده است.

در همین رابطه شیخ «محمد الدنبوس» دبیرکل شورای سران عشایر جنوب عراق در گفت‌وگویی به مسائل پیش آمده واکنش نشان داد که در ادامه می‌خوانید؛

نظر شما در خصوص حوادث روزهای گذشته در استان بصره و به صورت کلی استان‌های جنوبی عراق و مداخله آمریکا و سفارتش در روند ترور فعالان عراقی چیست؟

در خصوص روند ترور فعالان در استان بصره باید بگویم که عناصر و عوامل این ترورها کاملاً مشخص است. این ترورها به دست همان عناصر آشوب برانگیزی صورت می‌گیرد که تلاش کردند دفاتر دولتی و نهادهای کشور را به آتش کشیده و امنیت بصره را تحت الشعاع قرار دهند.

ما فراموش نمی‌کنیم که کنسولگری آمریکا و دولت و سفارت این کشور برای هدف قرار دادن مناطق شیعه نشین تلاش می‌کنند تا از طریق ایجاد درگیری در بصره و ناصریه میان گروه‌های شیعی، فتنه انگیزی کنند. آنها بعد از هدف قرار دادن استان الناصریه و بعد از آن بصره، به دنبال هدف قرار دادن دیگر استان‌های عراق از جمله استان میسان، السماوه و الدیوانیه هستند؛ یعنی استان‌های شیعه نشین.

آنها در استان ناصریه به دنبال ارتکاب جنایاتی بودند که در وحشی گری کم از جنایات داعش نداشت اما با مقاومت مردانی رو به رو شدند که روحیه ملی گرایی و شرف داشته و در برابر پروژه‌های آمریکا می‌ایستند. در رأس پروژه‌های آمریکا در استان بصره یکی از عناصر دولتی وجود دارد که مسئولان عراقی نیز او را می‌شناسند و پیش از این در استان بصره مسئولیت داشته است.

ترورها در عراق در واقع به دست سفارت آمریکا صورت می‌گیرد چرا که این سفارتخانه یک تیم ویژه برای ترور فعالان عراقی تشکیل داده تا اوضاع را در کشور آشفته کرده و میان گروه‌های شیعی در استان بصره درگیری ایجاد کند.

اقدامات آمریکایی‌ها در استان‌های جنوبی عراق را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

آمریکایی‌ها برای گسترش تعطیلی‌ها در عراق تلاش می‌کنند. این تعطیلی‌ها به ضرر شهروندان استان بصره و استان‌های جنوبی است. منظور آمریکایی‌ها از این اقدام، هدف قرار دادن بخش آموزش است. این اقدام در راستای یک سناریوی از پیش طراحی شده از سوی آمریکایی‌ها صورت می‌گیرد چرا که ما شاهد چنین تعطیلی‌هایی در مناطق اقلیم کردستان یا مناطق سنی نیستیم اما تنها در مناطق شیعه نشین این تعطیلی‌ها انجام شده است.

رغد صدام دختر صدام ملعون از این روند حمایت کرده و گروه‌هایی برای انجام آن از سوی برخی جریان‌های سنی که خواهان به آتش کشیدن مناطق شیعه در عراق هستند ایجاد شده است. کاملاً مشخص است که آمریکایی‌ها به دنبال عملیاتی کردن یک فتنه گسترده در مناطق شیعه نشین از طریق عناصر و مزدوران خود و به ویژه رسانه‌های مسموم سعودی و شبکه الحره در عراق و دیگر شبکه‌های ماهواره‌ای هستند.

اخیراً یک نشست سه جانبه میان مقامات عراقی، اردنی و مصری برگزار شده که در بحبوحه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، انتظار می‌رفت بیانیه و یا موضع گیری محکمی در این خصوص اتخاذ شود اما متأسفانه این مسأله اتفاق نیفتاد. نظر شما در خصوص این نشست سه جانبه چیست؟

نشست سه جانبه که با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، عبدالله دوم پادشاه اردن و عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر برگزار شد بسیار خفت بار بود چرا که حتی یک کلمه در خصوص عادی سازی روابط میان امارات و دشمن صهیونیستی مطرح نشد.

همگان می‌دانند که امارات این رویکرد را در قبال اسرائیل دنبال می‌کند اما متأسفانه مقامات کشورهای عربی از این روند حمایت کرده و مهم‌ترین دلیل این گفته، سکوت آنها در برابر عادی سازی روابط و معامله بر سر خون ملت فلسطین است.

آنها حق غصب شده فلسطینی‌ها از سوی رژیم صهیونیستی را فراموش کرده‌اند. ما به عنوان عشایر عراق به شدت روند عادی سازی روابط را محکوم کرده و حمایت خود را از برادرانمان در فلسطین اعلام می‌کنیم. ما هرگز فراموش نمی‌کنیم که بن سلمان و پادشاه بحرین و اکثر کشورهای عربی در روند عملی کردن طرح معامله قرن و عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دست داشته و با محور شر هم پیمان هستند. ما در محور مقاومت و زیر پرچم امام خامنه ای باقی می‌مانیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار