مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

ارائه طرح کوپن الکترونیکی توسط بسیج اصناف/ کشف انبار‌های احتکار کالا به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان

غلامرضا حسن‌پور گفت: طرح کوپن الکترونیکی، طرح مشترک اتاق بازرگانی و بسیج اصناف است که سال ۱۳۹۷ ارائه شد که مورد توجه رئیس جمهور و ستاد اقتصاد مقاومتی قرار نگرفت.
کد خبر: ۴۱۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۱ - 01September 2020

طرح کوپن الکترونیکی توسط بسیج اصناف ارایه شده است/ کشف انبار‌های احتکار به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان«غلامرضا حسن پور» مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، درباره نحوه نظارت بر فروش اقلام مختلف اظهار داشت: نظارت بر نحوه فروش اقلام مختلف باید همه‌گیر باشد، نه اینکه فقط بر نحوه فروش اصناف نظارت شود؛ چرا که اگر فقط این نوع نظارت را انجام بدهیم، موجب نارضایتی می‌شود؛ هرچند گران‌فروش و متقلب در اصناف هم مانند سایر بخش‌ها وجود دارد، اما برای مقابله با گران‌فروشی باید از همان منشأ توزیع اجناس جلوی این کار گرفته شود.

وی افزود: طرحی به وزارت صمت دادیم و بر آن تأکید هم داریم که چنانچه می‌خواهید بسیج به خوبی کار خود را انجام دهد، باید از تأمین، تولید تا توزیع را نظارت کند؛ یعنی اگر قرار است نظارت ما عالی باشد، باید این نظارت همه‌جانبه صورت گیرد.

حسن‌پور ادامه داد: بنابراین چنانچه فقط به حلقه آخر توزیع اجناس به مردم توجه کنیم و در صورت تخطی از قانون جریمه شوند، این جریمه بازدارنده نخواهد بود؛ زیرا فروشنده مبلغ جریمه را بر روی قیمت اجناس خود اضافه می‌کند؛ بنابر این باید سامانه‌های قوی برای نظارت بر بازار تعریف کنیم.

وی اضافه کرد: بدین ترتیب اگر سامانه‌های قوی برای نظارت نداشته باشیم و برای نظارت و مقابله با گران‌فروشی فقط به اعزام مثلاً ۱۰۰ بازرس به بازار اکتفا کنیم، عملکرد ما نتیجه‌ای نخواهد داشت.

مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان کشور در ادامه به طرح کوپن الکترونیکی هم اشاره و بیان کرد: این طرح که قرار است در مجلس مورد بررسی قرار گیرد، طرحی است که توسط بسیج اصناف ارائه شده است؛ سال ۱۳۹۷ و در زمان دولت دهم طرح مشترک اتاق بازرگانی و بسیج اصناف ارائه شد که مورد توجه رئیس جمهور و ستاد اقتصاد مقاومتی قرار نگرفت، اما اکنون همین طرح توسط نمایندگان مجلس در حال پی‌گیری است.

وی تصریح کرد: از زمان شیوع کرونا موارد متعددی از احتکار را کشف کرده‌ایم؛ به‌عنوان مثال در خوزستان بسیج اصناف توانست یک انبار را با چهار میلیون قطعه دستکش «لاتکس» احتکارشده شناسایی کند که با کمک تعزیرات، اجناس انبار در اختیار دستگاه‌های مسئول قرار گرفت؛ همچنین در سال ۱۳۹۷ به واسطه اشراف اطلاعاتی که داشتیم، توانستیم انبار‌های احتکار کالا به ارزش ۱۷۵ میلیارد تومان را کشف کنیم.

حسن‌پور در ادامه عنوان کرد: البته اکنون میزان قاچاق کاهش یافته که آن هم به دلیل افزایش قیمت دلار است؛ نه فعالیت‌هایی که مسئولان مربوطه انجام داده‌اند و این نشان می‌دهد که دستگاه‌های مسئول در این زمینه به‌صورت جدی وارد نمی‌شوند؛ در صورتی که بسیج اصناف در قضیه ماسک جدی وارد شد و ثمره آن را هم مردم دیدند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار