چهل‌سالگی سرو/

مروری بر زندگی‌نامه طلبه شهید «فریدون افشار بکشلو»+ تصویر

«فریدون افشار بکشلو» در سال ۱۳۴۴ در خانواده‌ای مذهبی در شهرری به دنیا آمد و در عملیات والفجر ۸ در اثر اصابت ترکش در ۲۲ بهمن سال۱۳۶۴ در منطقه فاو به شهادت رسید و در گلزار شهدای شهریار به خاک سپره شد.
کد خبر: ۴۱۳۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۲:۰۵ - 02September 2020

عباس جهانتاب/ به گزارش گروه استانهای دفاع‌پرس از تهران، «فریدون افشار بکشلو» در ۲۰ فروردین سال ۱۳۴۴ در شهرری در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود. سرانجام با عضویت بسیجی و تک تیرانداز گردان عمار لشکر ۱۰ در عملیات والفجر ۸ در اثر اصابت ترکش در ۲۲  بهمن سال ۱۳۶۴ در منطقه  فاو به شهادت رسید و در گلزار شهدای شهریار به خاک سپره شد.       

بخشی از زندگینامه شهید:

دوران تحصیلات وی مصادف بود با اوج تظاهرات و قیام مردم علیه رژیم ظالم شاهنشاهی، تا حد توانش برای انقلاب فعالیت کرد پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) وی تحصیلات خودرا  تا مقطع دیپلم ادامه داد و سپس با توجه به علاقه به دروس حوزوی تحصیل خود را در حوزه علمیه ادامه داد و دوره مقدمات علوم اسلامی را در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تهران گذراند. او به غیر از حوزه علمیه فعالیت‌های خود را در بسیج آغاز کرد و با تبلیغات و پاسداری از اهداف امام و آرمان‌های انقلاب انجام وظیفه می‌کرد.

با شروع جنگ تحمیلی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و با عضویت بسیج راهی جبهه ها شد. حضور وی در جبهه با مسئولیتی که بر دوشش بود در دو جبهه مبارزه می‌کرد یکی با لباس رزم و دیگری با مسئولیت طلبگی در جبهه‌های حق علیه باطل مشغول تبلیغ برای رزمندگان شد.

فریدون اخلاقی اسلامی و نیکو داشت و در انجام واجبات و دستورات دینی بسیار مقید بود با نماز شب و تلاوت قرآن انسی دیرینه داشت وی که خود سرباز دین مبین اسلام بود رفتار و کردارش خود بهترین مروج اسلام بود اخلاق حسنه وی چنان دوستان و آشنایان را مجذوب خود کرده بود به طوری که هنگام رفتن به جبهه بدون اطلاع دوستان عازم شد تا مبادا باعث ناراحتی آنان شود.

وی که عمرش را وقف ترویج اسلام کرده بود جانش را نیز در این راه نهاد و در عملیات والفجر 8 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرازی از وصیتنامه شهید افشار:

امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان یک فریضه و واجب الهی مدنظر داشته باشید و همواره راهی را انتخاب کنید که دوستداران خدا و پیامبران آن را پیموده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها