آغاز راهبرد «تهاجم» با عملیات‌های شهیدان «رجایی» و «باهنر»+ داده‌نما

خیانت‌های «بنی‌صدر»، موجب شده بود تا دشمن بعثی در خاک ایران پیشروی داشته باشد؛ بنابراین فرماندهان، راهبرد «تهاجم» را برای دفاع از خاک کشور در پیش گرفتند. بر این اساس، دو عملیات به‌صورت همزمان در جنوب «سوسنگرد» و غرب «سرپل‌ذهاب» با نام شهیدان رجایی و باهنر انجام شد.
کد خبر: ۴۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ - 01September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، انفجار دفتر نخست‌وزیری توسط منافقین کوردل در هشتم شهریور سال ۱۳۶۰، موجب ایجاد موجی از شادی پوشالی در جبهه دشمن شد؛ از سوی دیگر خیانت‌های «بنی‌صدر»، موجب شده بود تا دشمن بعثی در خاک ایران پیشروی داشته باشد؛ بنابراین فرماندهان، شیوه «تهاجم» را برای دفاع از خاک کشور در پیش گرفتند.

بر این اساس، دو عملیات به‌صورت همزمان در جنوب «سوسنگرد» و غرب «سرپل‌ذهاب» با نام شهیدان رجایی و باهنر با فرماندهی مشترک ارتش و سپاه انجام شد. عملیاتی که در جنوب سوسنگرد انجام شد، هرچند محدود بود، اما موقعیت استراتژیک خوبی را برای نیروهای ایرانی در جبهه «کرخه کور» به‌وجود آورد. اما عملیات در غرب سرپل‌ذهاب با هدف تکمیل اهداف عملیات بازی‌دراز و همچنین آزادسازی ارتفاعات کوره‌موش و قراویز در شمال غرب سرپل‌ذهاب اجرا شد که باوجود موفقیت‌های اولیه، با مقاومت عراق و اجرای پاتک‌های سنگین، حفظ ارتفاعات آزادشده میسر نشد.

عملیات‌های شهیدان «رجایی» و «باهنر»؛ آغاز شیوه «تهاجم» برای دفاع از کشور + داده‌نما

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار