تداوم موج استعفا در شبکه «الدجله»؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگاران

پیامدهای اقدام موهن شبکه ماهواره‌ای «الدجله» عراق در روز عاشورای حسینی (ع) همچنان ادامه دارد، چراکه شماری دیگر خبرنگاران آن از سِمَت خود استعفا دادند.
کد خبر: ۴۱۳۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ - 01September 2020

تداوم موج استعفا در شبکه «الدجله»؛ گوشمالی هتاکان توسط خبرنگارانبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، موج استعفا‌های خبرنگاران شبکه ماهواره‌ای «الدجله» عراق در پی اهانت این شبکه به ساحت امام حسین (ع) ادامه دارد. طی ۲۴ ساعت گذشته بر شمار خبرنگارانی که در اعتراض به اقدام موهن «الدجله» از این شبکه استعفا دادند، افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، اقدام موهن شبکه الدجله خشم مردم عراق را نیز به دنبال داشت. معترضان عراقی در اعتراض به اقدام شبکه ماهواره‌ای الدجله در پخش موسیقی در روز عاشورا، دفتر این شبکه در بغداد را به آتش کشیدند. معترضان عراقی با سر دادن شعار‌هایی خواستار بسته شدن تمامی دفاتر شبکه الدجله در نقاط مختلف عراق شدند. این در حالی است که با تصمیم شماری از استانداران عراقی، دفاتر الدجله در چند استان بسته شده است.

در همین حال، در ادامه موج استعفای خبرنگاران، «لیث الجزائری» مجری برنامه‌های سیاسی شبکه ماهواره‌ای الدجله به خاطر هتک حرمت مراسم عاشورای حسینی توسط این شبکه، از عضویت در این شبکه استعفا کرد. در همین حال، حسن مظلوم، از جمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله محسوب می‌شود که پس از اهانت آن به امام حسین (ع) در روز عاشورای حسینی اعلام کرد که دیگر به فعالیت‌هایش در این شبکه ادامه نخواهد داد.

از سوی دیگر، «نزار فارس» شاعر برجسته عراقی و صاحب قصیده معروف «تسوی نفسک متعرفنی من اشوفک» پس از بی احترامی شبکه ماهواره‌ای الدجله نسبت به امام حسین (ع) از فعالیت در این شبکه استعفا کرد. وی با انتشار یک پست توئیتری اعلام کرد که دیگر به فعالیت‌هایش در شبکه الدجله ادامه نخواهد داد.

افزون بر این، «محمد العبیدی» مدیر شبکه الدجله در بغداد نیز به جمع استعفا کنندگان از این شبکه پیوست. وی نیز همچون دیگر هم‌قطارانش در شبکه الدجله با انتشار یک پست توئیتری از تصمیمش برای پایان دادن به فعالیت‌های خود در شبکه الدجله به دنبال اقدام موهن این شبکه در روز عاشورای حسینی (ع) خبر داد.

از سوی دیگر، «زید الفتلاوی» ازجمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله نیز با انتشار یک پست توئیتری از تصمیم خود برای پایان فعالیت‌هایش در این شبکه پرده برداشت. وی اعلام کرد که در فضای کنونی پس از اهانت به ساحت امام حسین (ع) در روز عاشورا دیگر تداوم فعالیت‌ها در شبکه الدجله میسر نیست.

«کرار العساف» از جمله دیگر خبرنگاران شبکه الدجله نیز اعلام کرد که همکاری خود با این شبکه را قطع کرده است. این خبرنگار عراقی در صفحه شخصی خود در توئیتر اعلام کرد که دیگر حاضر نیست برای شبکه الدجله کار کند.

اقدام موهن شبکه الدجله در روز عاشورا در راستای سیاست این شبکه مبنی بر تفرقه افکنی دینی و مذهبی، اتفاق افتاد. نقش این شبکه در تفرقه افکنی در عراق پیشتر نیز آشکار شده بود. حمایت از حوادث خونین جنوب عراق و به ویژه بصره و نیز تلاش برای مذهبی و دینی جلوه دادن این حوادث بخشی از فعالیت‌های فرقه‌ای شبکه الدجله محسوب می‌شود. در همین ارتباط، «فالح حسن الخزعلی» نماینده پارلمان عراق اعلام می‌کند که هدف اصلی و اساسی شبکه الدجله ایجاد فتنه و تفرقه در عراق است.

شبکه ماهواره‌ای «الدجله» در واقع متعلق به «محمد الکربولی» نماینده فعلی پارلمان عراق است. او از نمایندگان اهل تسنن است که از لحاظ سیاسی به «محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق نزدیک است. پیشتر اعلام شده بود که الکربولی به دلیل برخورداری از ثروت و تمکّن مالی، زمینه برای حضور خود در پارلمان را فراهم کرده است. در همین ارتباط، یک منبع فاش کرد که الکربولی مبلغی به رقیبش «علی فرحان» در استان الانبار پرداخت کرد تا وی به نفع او از صحنه انتخابات کنار بکشد و کرسی خود را در پارلمان به او واگذار کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار