امام جمعه دلوار:

شهید «رئیسعلی دلواری» یک آرمان اسلامی است

حجت‌الاسلام «علی زاهددوست» با بیان اینکه شهید «رئیسعلی دلواری» متعلق به منطقه یا ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است گفت: شهید رئیسعلی یک فرد نیست بلکه یک آرمان اسلامی از دین مبین اسلام است.
کد خبر: ۴۱۳۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ - 01September 2020

شهید «رئیسعلی دلواری» یک آرمان اسلامی از دین مبین اسلام استحجت‌الاسلام «علی زاهددوست» امام جمعه دلوار در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‌پرس در بوشهر، ضمن گرامیداشت یاد  و خاطره شهدا اظهار داشت: شهید «رئیسعلی دلواری» در مقطعی از تاریخ و در زمانی که که اوج محدودیت‌های دولت‌های حاکم بود برخواست و از سرزمین‌های اسلامی دفاع کرد.

وی با بیان اینکه شهید «رئیسعلی دلواری» جان خود را برای دفاع از اسلام در معرض خطر انداخت گفت: شهید «رئیسعلی دلواری» متعلق به منطقه یا ایران نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است.

زاهددوست با اشاره به اینکه شهید رئیسعلی یک فرد نیست بلکه یک آرمان اسلامی از دین مبین اسلام است خاطرنشان کرد: معرفی شهید رئیسعلی دلواری به عنوان یک الگو و اسوه برای نسل امروز در مناسبت‌های مختلف لازم و ضروری است.

امام جمعه دلوار ضمن بیان اینکه هر قشری نیاز به اسوه و الگو دارد افزود: شهید رئیسعلی دارای بعد معنوی، ولایت‌پذیری، ظلم ستیزی، اطاعت از علما و تقید به مسائل دینی بوده که باید به این الگوها با توجه پرداخته شود.

وی با اشاره به یکصد و پنجمین سالروز شهادت سردار رئیسعلی دلواری و و روز ملی مبارزه با استعمار در 12 شهریور بیان داشت: امسال با توجه به محدودیت‌های بهداشتی در برگزاری اجتماعات، برنامه در دو محور برگزار می‌شود.

زاهددوست تصریح کرد: رزمایش دریایی «اقتدار» متشکل از ظرفیت های قایق ها و شناورهای بومی و محلی و لنج های صفاری و تعدادی از شناورهای نیروی دریایی سپاه پاسداران روز چهارشنبه 12 شهریور در کنار تپه «رشادت» محل شکست انگلیسی‌ها در دلوار ساعت 9 برگزار می شود.

امام جمعه دلوار بیان داشت: دومین محور برنامه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری به صورت پخش مستقیم توسط سیمای مرکز استان بوشهر از «موزه رئیسعلی دلواری» ساعت 9:30 الی 13 است که مردم سراسر کشور در ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی با رشادت‌های دو قرن مقاومت مردم ایران در مقابله و مبارزه با استعمار انگلیس آشنا می‌شوند.

‌وی با اشاره به اینکه این برنامه همچنین در شبکه ملی نیز به صورت زنده پخش خواهد شد گفت: تجلیل از خانواده شهید مدافع سلامت شهید «خلیلی»، رونمایی از قبرمادر شهید «رئیسعلی دلواری»، رونمایی از المان شهدای گمنام دلوار، رونمایی از طرح گردشگری مقاومت استان در دلوار و رونمایی از چاپ داستان شهید «رئیسعلی دلواری» در کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی از برنامه‌های یکصد و پنجمین سالگرد شهادت رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار