فرمانده سپاه قدس گیلان:

نقش حاج محمود قلی‌پور در راه‌اندازی لشکر 16 قدس گیلان

سردار «محمد عبدالله‌پور» گفت: سردار شهید «محمود قلی‌پور» نقش به‌سزایی در راه‌اندازی لشکر 16 قدس گیلان داشت، اگر ایشان نبود ما امروز این لشکر پیروز را نداشتیم.
کد خبر: ۴۱۳۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ - 01September 2020

دیدار فرمانده سپاه قدس گیلان با خانواده سردار شهید «حاج محمود قلی‌پور»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان پیش از ظهر امروز در دیدار با خانواده «سردار شهید حاج محمود قلی‌پور» با اشاره به ضرورت حفظ حرمت شهدا اظهار داشت: بسیاری از رزمندگان می‌دانستند که برنمی‌گردند همانند صحنه کربلا که امام حسین (علیه السلام) به یارانش فرمود: کسی از این میدان زنده برنمی‌گردد و آنها هم وفاداری خود را به امامشان ثابت کردند.

فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به درخشش رزمندگان گیلانی در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: حاج محمود قلی‌پور نقش به‌سزایی در راه‌اندازی لشکر 16 قدس گیلان داشت و اگر ایشان نبود ما امروز این لشکر پیروز را نداشتیم.

وی با بیان اینکه حاج محمود برای تشکیل لشکر 16 قدس گیلان همه ساز و کارها را فراهم کرد خاطرنشان کرد: ایشان برای راه‌اندازی و جان گرفتن این لشکر بسیار تلاش کرد؛ لشکری که برای فعالیت نیازمند ابزار و امکانات مختلف بود.

فرمانده سپاه قدس استان گیلان با اشاره به اخلاص بی‌نظیر سرداران شهید حاج محمود قلی‌پور و حاج قاسم سلیمانی تاکیدکرد: روح بزرگ حاج قاسم نیز در تک تک ما اثر گذاشت و امیدواریم بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم و از خانواده شهدا نیز التماس دعا داریم زیرا دعای خانواده شهدا در حق دیگران اثر دارد.

حجت‌الاسلام «حسین رهبری» مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت در این دیدار اظهار داشت: شهدا نحوه مرگ خود را انتخاب می‌کنند و در این راه شهادت را برمی‌گزینند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس و سردار شهید جهان اسلام و جبهه مقاومت همچون حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: حاج محمود قلی‌پور افتخار گیلانیان است و به عقیده من، ایشان همانند حاج قاسم سلیمانی بود.

سردار شهید حاج محمود قلی‌پور در سال 1332 در خانوده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود و رئیس ستاد لشکر 16 قدس گیلان بود. بیش از یک دهه با منافقان در جنگل‌های شمال و غرب جنگید تا در دوران دفاع مقدس مدال پرافتخار شهادت را کسب کرد.

وی در دوران اوج شرارت‌های منافقان کوردل و دیگرَ گروهک‌های منحرف شرق و غرب با توجه به تخصص نظامی که داشت به اتفاق سایر همرزمانش مبارزه‌ای بی‌امان را با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرد.

با آغاز جنگ تحمیلی به‌سوی جبهه‌های نبرد با دشمنان اسلام شتافت؛ او سرپل ذهاب، مسئولیت حفاظت از پادگان ابوذر را برعهده داشت و با همت والایش جلوی سقوط حتمی پادگان را گرفت.

سردار شهید قلی‌پور در جنوب کشور نیز حماسه‌آفرینی کرده و از روحیه فوق العاده‌ای برخودار بود که موجب ترغیب و تشویق همرزمانش در این نبرد الهی می‌شد و سرانجام در تاریخ 10 شهریور سال 1365 در منطقه حاج عمران جاودانه شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار