بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر به مناسبت سالروز شهادت «دلواری»؛

ملت ایران با خط مشی شهید «دلواری» در مقابل متجاوزان مقاومت خواهند کرد

اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر به مناسبت سالروز شهادت سردار رئیسعلی دلواری بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۱۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ - 02September 2020

بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر به مناسبت سالروز شهادت «رئیسعلی دلواری»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت سالروز شهادت سردار رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

استقلال و امنیت کنونی کشور مرهون جانفشانی پیران و جوانانی است که در ادوار مختلف تاریخ با روحیه شهادت طلبی و ایثارگری مسببان سرافرازی این مرزو بوم بوده‌اند و حماسه های بزرگی را رقم زدند.

مبارزان و مجاهدان فی سبیل اللهی که نهضت عاشورای حسینی را سرلوحه و الگوی خود قرار دادند و در مقابل بیگانگان و مستکبران قیام کردند تا اسلام پایدار و به حرکت مقتدارانه خود ادامه دهد.

یکی از نهضت‌هایی که در ادامه نهضت عاشورا بود، قیام «رئیسعلی دلواری» در جنوب بود که درس بزرگی برای استعمار و استکبار داشت؛ دلیرمرد جنوبی که در مقابل هجوم انگلیسی‌ها به بوشهر همراه با یاران و همرزمانش با دست خالی و با تکیه بر اعتقاد و ایمان خود مقابل استعمارگران ایستاد و دست اجانب را از خاک این کشور کوتاه کرد و درس بزرگی به استعمار و استکبار داد که هیچ‌گاه نباید فراموش کنند.

رئیسعلی دلواری و همرزمانش با فتوای علمای دینی به عنوان پشتوانه‌ای محکم نماد استقامت و مبارزه با استعمارگران بودند که به وظیفه دینی و ملی خود در مقابله با استعمار عمل کردند.

‌راه رئیسعلی دلواری همچنان ادامه دارد و هزاران رئیسعلی دیگر آماده دفاع از این آب و خاک هستند، شهیدانی همچون سردار «نادر مهدوی» هیمنه پوشالی استکبار را خواهند شکست جوانانی که در صحنه‌های مختلف دفاع از کیان وطن همچون هشت سال دفاع مقدس حضوری درخشان داشتند و ساحل خلیج فارس را برای آنها ناامن و به کابوسی ماندگار تبدیل کردند.

و تاریخ تکرار گذشته‌های دوران‌هاست و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید از قیام رئیسعلی و مقاومت مردم درس گیرند، آنهایی از تحریم دم می زدند باید بدانند که جوانان این میهن همچنان ایستاده‌اند و این صحنه را خالی نخواهند کرد و نهضت عاشورایی خود را سرسختانه امتداد خواهند داد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار رئیسعلی دلواری و روز ملی مبارزه با استعمار، سردار دلواری را شناسنامه ضداستعماری نهضت جنوب ایران خواند.

همچنین دشمنان نظام اسلامی ایران در صورتی که باری دیگر سودای تجاوز به این مرز و بوم را در سر بپرورانند ذلیل خواهند شد؛ زیرا امروز ملت همیشه در صحنه ایران با تبعیت از فرامین حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب و با الگو و خط مشی حماسه سازانی همچون «رئیسعلی دلواری» در مقابل متجاوزان مقاومت خواهند کرد و یقیناً سربلندی و پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها