چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت در چهارمحال و بختیاری

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» از برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت با نام اقتدار چهلم در هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
کد خبر: ۴۱۳۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ - 02September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس اظهار داشت: امروز بعد از گذشت چهل سال از دفاع مقدس شاهد تبلور قدرت جمهوری اسلامی در همه زمینه‌ها هستیم.

وی با انتقاد از کم‌کاری برخی ادارات در زمینه دفاع مقدس افزود: تبیین فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان و نوجوانان یکی از ضروریات است، حداقل کاری که می‌شود در زمینه دفاع مقدس انجام داد فضاسازی محیطی و شهری است، هر اداره با نصب تصاویر شهدا فضای اداره خود را دفاع مقدسی کند.

ذوالفقاری با اشاره به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ادامه داد: با تخصیص بودجه امسال شاهد پیشرفت بیش از پیش این پروژه خواهیم بود.

این مسئول گفت: شاخص برترمرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری نسبت به استان‌های دیگر موقعیت و طراحی محوطه این مرکز است که دارای سکوهای ادوات جنگی، گالری‌ها و آلاچیق‌هاست که در بحث گردشگری می‌تواند کمک شایانی به استان کند.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری ابراز داشت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس افتتاح فاز اول مرکز فرهنگی دفاع مقدس که از سال ۱۳۹۰ کلنگ‌زنی شده را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بسیاری از یادمان‌های شهدای گمنام نیمه‌کاره رها شده و بسیاری از گلزارها سامان‌دهی نشده‌اند اضافه کرد: یکی از ماموریت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی ساخت جاده‌های منتهی به یادمان‌های شهداست که درحال حاضر شاهد ناایمن بودن و یا نداشتن جاده در بسیاری از این یادمان‌ها هستیم.

ذوالفقاری با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس خاطرنشان کرد: ۱۰۱ برنامه شاخص تا کنون برای هفته دفاع مقدس اعلام شده‌ که از جمله آن می‌توان به تجلیل از ۱۸ هزار پیشکسوت دفاع مقدس همزمان با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۱ شهریور، غبارروبی گلزارهای شهدا، برپایی نمایشگاه اقتدار چهلم با شعار ما قوی هستیم، رونمایی از ۱۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، بازروایی رویدادهای دفاع مقدس و سرکشی از خانواده شهدا اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها