سردار سدهی:

حضور آمریکایی‌ها در ایران فراتر از فعالیت‌های مستشاری بود/ از صد درصد وابستگی به خودکفایی دفاعی رسیده‌ایم

مسئول دفتر ارتباطات نیروهای مسلح گفت: از صد درصد وابستگی در رژیم پادشاهی، بعد از سی و شش سال در امور نظامی و دفاعی به خودکفایی رسیده‌ایم.
کد خبر: ۴۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲ - 17February 2015

حضور آمریکایی‌ها در ایران فراتر از فعالیت‌های مستشاری بود/ از صد درصد وابستگی به خودکفایی دفاعی رسیده‌ایم

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار "عباس سدهی" مسئول دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در مراسم رونمایی از کتاب "به سوی قلهها" که در هتل نهاجا برگزار شد، اظهار داشت: سلسله کتابهای جهاد خودکفایی در راستای رسیدن به استقلال و رهایی از سلطه بیگانه و چشیدن طعم شیرین استقلال تدوین شده است.

سردار سدهی با اشاره به وابستگی نظام شاهنشاهی به غرب و آمریکا گفت : در دوران قبل از انقلاب کشور ما در تمامی عرصهها و بخصوص صنایع دفاعی به غرب وابسته بود، و به گفته تحلیل گران غربی تعداد 50 هزار مستشار نظامی در دوران طاغوت در کشور ما نظارت و دخالت داشتند، به نحوی که این جریان فراتر از فعالیتهای مستشاری بود.

وی با اشاره به فرمان تاریخی مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد جهاد خودکفایی تصریح کرد: این تغییر فرهنگ و باور موجب شد که ملتی که در رژیم پادشاهی صد درصد وابسته بود، بعد از سی و شش سال در امور نظامی و دفاعی خودکفا شود و بتواند کارهای نشدنی را به فعلیت دربیاورد.

مسئول دفتر ارتباطات نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: ایشان فرمودند: "آن روزی که جهاد و خودکفایی را در سطح کشور مطرح کردیم، کسی باور موفقیت نداشت، اما دیدیم که چطور به ثمر نشست."

وی همچنین از کلام مقام معظم رهبری در این رابطه خاطرنشان شد: ایشان در جای دیگری فرمودند مقوله جهاد و خودکفایی یک اصل بسیار مهم است که باید بهعنوان یک اعتقاد و ایمان در نیروهای مسلح تعریف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها