شهردار منطقه یک در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره شهدای شمیرانات:

یادواره شهدا، انتقال آموزه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید است

سید حمید موسوی گفت: دفاع مقدس در تاریخ کشور ما عرصه یادگیری و یادآوری است، حفظ و انتقال فرهنگ و آموزه‌های آن به نسل جدید از برنامه‌ها و اهداف مقدس ما در کنار انجام وظیفه به شهروندان است.
کد خبر: ۴۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ - 02September 2020

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک تهران در نشستی که با هدف هماهنگی برگزاری نکوداشت سه هزار و ۵۰۰ شهید شهرستان شمیرانات و با حضور «سید مهدی ساداتی» فرماندار شمیرانات، سرهنگ «گرشاسبی» فرمانده مقاومت بسیج ناحیه جماران در فرمانداری شمیرانات برگزار شد، اظهار داشت: خانواده معظم شهدا و جانبازان سرافراز گنجینه‌های بی بدیلی هستند که ما خود را خدمتگزار آن‌ها می‌دانیم و بر همه واجب است که در راستای تکریم این عزیزان تلاش کنند.

وی افزود: شهرداری منطقه یک آمادگی لازم در انجام تبلیغات محیطی و تامین فضای مناسب برای اسکان دبیرخانه کنگره جهت برگزاری هر چه با شکوه‌تر این اقدام فرهنگی را دارد.

فرماندار شمیرانات نیز تصریح کرد: دفاع مقدس ما، به تاسی از حماسه خونین کربلا با دلاوری فرزندان امام خمینی (ره)، می‌تواند عاملی برای تثبیت فرهنگ عاشورایی باشد.

ساداتی ضمن بیان این موضوع که اولویت برگزاری یادواره شهدا، رعایت دستورالعمل بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا است تا سلامت شهروندان به خطر نیفتد، افزود: فضاسازی مناسب و مطلوب توسط شهرداری، برپایی عصر شعر، داستان‌نویسی و برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع در زمینه دفاع مقدس از جمله برنامه‌هایی است که مد نظر قرار خواهد گرفت.

سرهنگ گرشاسبی فرمانده مقاومت بسیج ناحیه جماران و دبیر ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس شهرستان شمیرانات نیز گفت: برپایی نمایشگاه‌های دفاع مقدس از اصلی‌ترین برنامه‌های این هفته خواهد بود که توسط سپاه پاسداران با تامین زیرساخت و پشتیبانی شهرداری انجام می‌گیرد و آستان مقدس امام زاده صالح علیه‌السلام، میدان تجریش، میدان نوبنیاد، پارک نگین و مقبره‌الشهدا دانشگاه امام حسین (ع) از اماکنی هستند که نمایشگاه‌ها در آن دایر می‌شود.

گفتنی است هفته دفاع مقدس به هفته آغازین جنگ ایران و عراق اطلاق می‌شود که از ۳۱ شهریور شروع و تا ششم مهر ادامه دارد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار