چهل‌سالگی سرو/ نویسنده دفاع مقدس مطرح کرد؛

اعتراضی که یاد «حاج احمد» را از میان غبارها بیرون کشید

«حمید داودآبادی» از پیشکسوتان و پژوهشگران دوران دفاع مقدس، در صفحه مجازی خود، به تشریح انگیزه «محمدحسین مهدویان» برای نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» پرداخت.
کد خبر: ۴۱۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۰ - 06September 2020

چرا فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» ساخته شد؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به نویسندگی و کارگردانی «محمدحسین مهدویان» و تهیه‌کنندگی «حبیب‌الله والی‌نژاد»، سال ۱۳۹۴ توسط سازمان هنری رسانه‌ای اوج تولید شد و سال ۱۳۹۵ به روی پرده سینما‌ها رفت. این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر، برنده سه «سیمرغ بلورین» در بخش بهترین فیلم، جلوه‌های ویژه میدانی و طراحی صحنه و لباس شد.

«حمید داودآبادی» از پیشکسوتان و پژوهشگران دفاع مقدس، در صفحه مجازی خود، به تشریح انگیزه «محمد حسین مهدویان» برای نویسندگی و کارگردانی فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» پرداخت و نوشت: هنگامی که مجموعه تلویزیونی «آخرین روز‌های زمستان» به کارگردانی «محمدحسین مهدویان» از تلویزیون پخش می‌شد، بخشی از آن مورد اعتراض قرار گرفت. معترضین که عمدتا هم‌رزمان حاج «احمد متوسلیان» بودند، اعتقاد داشتند که «در آن قسمت که در عملیات بیت‌المقدس حاج احمد پای بی‌سیم با شهید حسن باقری بحثش می‌شود، کارگردان برای آن‌که شهید باقری را بالا ببرد، حاج احمد را تحریف و تحقیر کرده است.

این قضیه آن‌قدر بالا گرفت که شبی، رزمندگان و فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) در حسینیه دوکوهه در میدان شهدا گرد هم آمدند تا اعتراض خود را به آن مجموعه و مسئولین صدا و سیما ابراز کنند.

برخی از فرماندهان رده بالای لشکر که حالا مسئولیت‌های مهمی هم داشتند، سخنرانی کردند و قرار شد صدای معترضین را به مسئولین تلویزیون برسانند. چندی بعد تعدادی از فرماندهان با رئیس صدا و سیما جلسه گذاشتند که او قول داد این مشکل را جبران کند.

همان شد که «محمدحسین مهدویان»، فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» را ساخت تا اعتراض همرزمان حاج احمد مرتفع شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار