چهل‌سالگی سرو/ مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

«ما قوی هستیم» شعار گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی گفت: برنامه‌های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی «ما قوی هستیم» تدوین شده اند و سیر برنامه‌ها از سوم خرداد ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهند داشت.
کد خبر: ۴۱۳۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ - 02September 2020

«ما قوی هستیم» شعار گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدسبه گزارش دفاع‌پرس از استان مرکزی، سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست تخصصی با فرماندهان نواحی، معاونین و اقشار سپاه روح الله استان مرکزی با موضوع گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس، گفت: برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس با شعار محوری و راهبردی «ما قوی هستیم» تدوین شده اند و سیر برنامه ها از سوم خرداد ماه آغاز شده و تا پایان سال ادامه خواهند داشت.

وی افزود: استان مرکزی با وجود ۶۲۰۰ شهید ارزشمند و والامقام نقش بسیار بزرگی در دفاع مقدس ایفا کرده و به جهت اینکه در سال جاری یک بازخوانی از سیره شهدا در جامعه داشته باشیم کلیه برنامه ها با محوریت شهدا برگزار می شود. به طور مثال اگر پروژه و یا فعالیت محتوایی در سال جاری برگزار می شود مزین به نام یک شهید والامقام استان است.

کریمی تصریح کرد: هر برنامه یک شهید در دستور کار قرار گرفته و اینکار باید علاوه بر اینکه متبرک به نام و عکس شهید باشد، به سیره و زندگی شهید هم پرداخته شود که با این اقدام جامعه را با کلیه شهدای استان آشنا خواهیم ساخت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی افزود: شهید والاترین مقام و ارزش را نزد خداوند دارد، لذا اگر فعالیتی مزین به نام شهید می شود باید به جایگاه ارزشمند و سیره الگویی شهید نیز توجه شود و تنها به یک عکس بسنده نشود.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری هفته دفاع مقدس، گفت: نامگذاری هفته دفاع مقدس امسال مبتنی بر محتوا محوری است که عناوین و محور برنامه های آن بدین شرح است: روز اول دوشنبه ۳۱ شهریور با عنوان اقتدار ، ولایت مداری و همبستگی ملی با محور برنامه های نقش ولایت و رهبری در انسجام و وحدت ملی، نمایش اقتدار و نقش نیروهای مسلح در دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، روز دوم سه شنبه ۱ مهر با عنوان جوانان ، سربازان و دانش پژوهشی و با محور برنامه های توجه ویژه در حوزه علم و فناوری و ایجاد زمینه حضور جوانان در عرصه دانش پژوهی، روز سوم چهارشنبه دوم مهر با عنوان تولید ملی، آمادگی دفاعی و خودباوری و با محور برنامه های توجه به نقش متعهدانه متخصصین در جهش تولید، اهمیت به پدافند غیر عامل در مقابله با ترفندهای دشمن.

کریمی اضافه کرد: روز چهارم پنج شنبه سوم مهر با عنوان شهیدان، ایثارگران و فجرآفرینان و با محور برنامه های عطرافشانی و نثار گل به مزار شهدا، تجلیل از ایثارگران، آزادگان ، جانبازان و مدافعان حرم و تکریم خانواده های معظم شهدا. روز پنجم جمعه چهارم مهر با عنوان معنویت، خانواده و سلامت و با محور برنامه های روز بزرگداشت شهدای سلامت و تجلیل از مدافعان سلامت، توجه به نقش خانواده و سبک زندگی دینی و حضور پرشور در نمازهای جمعه.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی  به بیان برنامه روز ششم پرداخت و تشریح کرد: روز ششم شنبه پنجم مهر ماه با عنوان رزمندگان، پیشکسوتان ، زنان اسوه های صبر و مقاومت و محور برنامه های تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه (بزرگداشت شکست حصر آبادان) و تجلیل از ایثارگران و جهادگران، روز هفتم یکشنبه ششم مهرماه با عنوان بصیرت افزایی ، دشمن شناسی و استکبار ستیزی با محور برنامه های توجه عموم به وحدت ملی و مذهبی با هدف بصیرت افزایی در مقابله با استکبار جهانی و روز هشتم دوشنبه هفتم مهر با عنوان فرماندهان، عزتمداران و حماسه آفرینان با محور برنامه های فرماندهان، اسوه های اخلاق ، ایثار و شجاعت بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس.

وی خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت دفاع مقدس و جایگاه استان مرکزی در کشور، نیاز است کلیه دستگاه ها و نهادهای متولی نهایت همکاری تعامل و هم افزایی را در باشکوه برگزار شدن برنامه ها داشته باشند.

 

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار