گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو با السیسی با محوریت عادی سازی روابط

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با رئیس جمهور مصر تلفنی گفت‌وگو و درباره عادی سازی روابط کشورهای عربی با تل آویو رایزنی کرد.
کد خبر: ۴۱۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ - 02September 2020

گفت‌وگوی تلفنی نتانیاهو با السیسی با محوریت عادی سازی روابطبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از روسیا الیوم، «بسام راضی» سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر تلفنی گفتگو کرده است.

در این گفت‌وگوی تلفنی تحولات منطقه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و عبدالفتاح السیسی حمایت خود را از اقدامات مربوط به سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در چارچوب عادی سازی روابط اعلام کرد.

وی گفت: قاهره از هر اقدامی که منجر به برقراری صلح در منطقه شود و حافظ حقوق مشروع ملت فلسطین باشد و منجر به شکل گیری کشور مستقل فلسطین شود، کشوری که از طریق آن امنیت رژیم صهیونیستی محقق شود، حمایت می کند.

رئیس جمهور مصر در عین حال نسبت به اقدامات یکجانبه رژیم صهیونیستی، به ویژه طرح الحاق کرانه باختری و اقداماتی که فرصتهای صلح را نابود می کند، هشدار داد و بر اهمیت پایبندی به آتش بس میان طرفهای فلسطینی و اسرائیلی در نوارغزه تاکید کرد.

اظهارات عبدالفتاح السیسی و استقبال وی از توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی درخصوص علنی کردن عادی سازی روابط میان تل آویو- ابوظبی در حالی صورت می گیرد که این موضوع خشم ملتهای عربی و مسلمان را برانگیخته است تا جایی که بسیاری از شخصیتهای حامی قضیه فلسطین خواستار بسته شدن سفارت امارات در کشورهایشان شده اند.

تحلیلگران و کارشناسان توافق اخیر امارات و رژیم صهیونیستی را یک توافق مجانی و تنها به نفع تل آویو و در راستای حذف قضیه فلسطین می‌دانند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار