عضو کمیسیون شورا‌های مجلس مطرح کرد؛

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌ها

ابوالفضل ابوترابی گفت: متأسفانه در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملا گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ - 04September 2020

ضعف قانون؛ دلیل اصلی عدم نظارت موثر تعزیرات بر بازار اجناس/ بورس‌بازی اصناف و اتحادیه‌هابه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در گفت‌وگویی، درباره ضعف سازمان تعزیرات در کنترل قیمت بازار، اجناس و کالا‌ها اظهار داشت: متأسفانه ما شاهد گرانی سرسام‌آوری در بازارهستیم، اما این موضوع به عدم ایفای وظایف سازمان تعزیرات برنمی‌گردد.

وی افزود: متأسفانه ما در زمینه نظارت بیشتر بر بازار دچار مشکلات قانونی هستیم، به طوری که طبق قانون فعلی، نظارت بر بازار برعهده اصناف و اتحادیه‌ها است و ما عملاً گرفتار بورس‌بازی و سودجویی دلالان هستیم.

عضو کمیسیون شورا‌های مجلس تصریح کرد: تنها ۱۰ درصد عدم نظارت بر قیمت اجناس و کالا‌ها به سازمان تعزیرات بازمی‌گردد، ولی وقتی عنوان می‌شود که همه این موارد باید به بورس برود، عملاً شاهد تبانی برخی افراد و گروه‌ها برای سودجودیی و منفعت‌محوری بیشتر هستیم.

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: در موضوع خودرو تصمیم‌گیر اصلی وزارت صمت است، ولی ما شاهد آن هستیم که خودروسازان به سمت احتکار رفته و حتی وزیر نمی‌تواند کاری کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار