نماینده عراقی:

دولت «الکاظمی» تاکنون هیچ دستاورد حقیقی نداشته است

باسم خزعل ضمن انتقاد از عملکرد دولت عراق، تأکید کرد که بیشتر اقدامات دولت الکاظمی، تبلیغاتی بوده است.
کد خبر: ۴۱۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ - 04September 2020

دولت الکاظمی، تا کنون، هیچ دستاورد حقیقی نداشته استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «باسم خزعل» نماینده پارلمان عراق بار دیگر از عملکرد دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور انتقاد کرد.

خزعل به پایگاه خبری المعلومه گفت که «اقدامات دولت الکاظمی درباره بسط سیطره دولت بر گذرگاه‌های مرزی و حفظ حاکمیت، تبلیغاتی است».

وی این اقدامات را در راستای تبلیغات انتخاباتی دانست که برای تصاحب کرسی‌های پارلمان در انتخابات آتی صورت می‌گیرد.

این نماینده عراقی در عین حال گفت که «فساد همچنان در پیکره گذرگاه‌های مرزی وجود دارد و به‌صورت حقیقی، از بین نرفته است».

خزعل ادامه داد، دولت الکاظمی از زمان روی کار آمدن تاکنون، هیچ دستاورد حقیقی نداشته و همه تحرکات آن، رسانه‌ای بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: «الکاظمی برای اهداف انتخاباتی پُست نخست‌وزیری را بر عهده گرفت، نه برای خدمت‌رسانی به شهروندان».

در همین ارتباط، «ریزان دلیر» نماینده پارلمان عراق از حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت که «در عملکرد دولت الکاظمی، اشتباهات بسیاری وجود دارد، از جمله تعیین زمان انتخابات زودهنگام به صورت غیر قانونی».

این نماینده کُرد بر این باور است که «دولت الکاظمی تا کنون یک بند از برنامه‌های دولتی خود را که تا کنون پارلمان به آن رأی داده، اجرایی نکرده است».

الکاظمی اخیراً گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. وی ۶ ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

کمیته عالی مستقل انتخابات عراق نیز برای برگزاری انتخابات عراق در تاریخی که الکاظمی تعیین کرده، اعلام آمادگی کرد.

دو سال پیش، ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ (۱۲ می ۲۰۱۸) چهارمین انتخابات پارلمانی عراق بعد از سرنگونی رژیم صدام برگزار شد؛ با این حال، تظاهرات سال گذشته باعث شد «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر سابق که بعد از پروسه‌ای پیچیده به‌عنوان نخست‌وزیر انتخاب شده بود، استعفا دهد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار