ورود درگیری جنوب یمن به فاز جدید؛

پهپاد‌های اماراتی، نیرو‌های «هادی» را هدف گرفتند

در ادامه درگیری‌ها در جنوب یمن با وجود ارائه سازوکار جدید برای اجرای توافق ریاض، پهپاد‌های شورای انتقالی جنوب، نیرو‌های وابسته به دولت مستعفی در جنوب یمن را هدف گرفتند.
کد خبر: ۴۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ - 04September 2020

پهپاد‌های اماراتی، نیرو‌های «هادی» را هدف گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «انیس منصور» از فعالان وابسته به حزب «اصلاح» (نزدیک به دولت مستعفی یمن) اعلام کرد، پهپاد‌های وابسته به «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب و متحد امارات) نیرو‌های دولت مستعفی را در «ابین» واقع در جنوب یمن هدف گرفتند.

بر اساس گزارش «الخبر الیمنی»، فرماندهی نیرو‌های هدف گرفته شده را «عبدالله الصبیحی» وزیر دفاع پیشین یمن بر عهده داشت و طی این حمله چندین نفر از آن‌ها زخمی شدند.

بر اساس اطلاعات اولیه این پهپاد‌ها از سمت دریا آمدند و مواضعی را در اطراف منطقه «شیخ سالم» ابین هدف گرفتند.

روزنامه «عربی ۲۱» نیز به نقل از دو منبع یمنی از تجدید درگیری‌ها میان نیرو‌های دولت مستعفی و شورای انتقالی در استان ابین خبر داد.

این روزنامه نوشت، این درگیری‌ها در اواخر ساعات پایانی پنجشنبه (دیشب) در اطراف شهر «زنجبار» مرکز استان ابین آغاز شد.

دو منبع مذکور افزودند، در نتیجه حمله یک پهپاد ناشناس به مواضع نیرو‌های دولت مستعفی، تعدادی از این نیرو‌ها زخمی شدند.

این درگیری‌ها در حالی بار دیگر شدت گرفته که عربستان سعودی اخیراً یک سازوکار جدید برای اجرای توافق ریاض با هدف پایان دادن به درگیری‌ها در جنوب یمن ارائه کرد.

مفاد سازوکار پیشنهادی ریاض به شرح ذیل است:

انصراف شورای انتقالی از اعلام حکومت خودگردان، اجرای توافقنامه ریاض، تعیین استاندار و مدیر امنیت استان عدن، مأمویت نخست‌وزیر یمن برای تشکیل دولت جدید ظرف مدت ۳۰ روز، خروج نیرو‌های نظامی از عدم به خارج از استان، جدایی نیرو‌های دو طرف در أبین و بازگشت آن‌ها به پایگاه‌های سابق خود، صدور فرمان تشکیل دولت با مشارکت برابر اعضای شمال و جنوب یمن ازجمله وزرای پیشنهادی شورای انتقالی جنوب که به محض تشکیل دولت مأموریت خود در عدن را به‌منظور تکمیل توافقنامه ریاض آغاز کنند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار