چهل‌سالگی سرو/

نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «چهاردهم شهریور» استان یزد

به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در چهاردهم شهریور، مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند منتشر می‌شود.
کد خبر: ۴۱۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ - 04September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، خانواده شهدا همانگونه که امام راحلمان فرمودند، چشم و چراغ ملتند و چه در پیروزی انقلاب و چه در تداوم آن، به ویژه هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع) نقش آفرینی کردند و در این راه فرزندان خود را تقدیم این خاک کردند که در ادامه سطور زندگی چند تن از شهدای استان یزد که در چهاردهم شهریور مسیر شهادت در راه خدا و سرافرازی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را انتخاب کردند از نظر می‌گذرانیم.

شهید «اکبر صدریزدی»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «چهاردهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۳۰/۰۱/۲۹
 
شهادت: ۱۳۸۰/۰۶/۱۴ زاهدان
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای بهشت مصطفی زاهدان
 
زندگی‌نامه: بیست و نهم فروردین ۱۳۳۰، در شهرستان زاهدان به دنیا آمد. پدرش محمدرضا و مادرش نصرت نام داشت. تا پایان دوره کاردانی در رشته راه و ساختمان درس خواند. رئیس اداره راه و ترابری استان سیستان و بلوچستان بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب دو پسر و یک دختر شد. چهاردهم شهریور ۱۳۸۰، در محور خاش زاهدان هنگام درگیری با اشرار و قاچاقچیان بر اثر اصابت گلوله به سر به شهادت رسید. پیکر وی را در گلزار شهدای بهشت مصطفی زادگاهش به خاک سپردند.  
 
شهید «رمضان واعظی مهدی آبادی»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «چهاردهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۲/۰۱/۰۲
 
شهادت: ۱۳۶۲/۰۶/۱۴ آبادان
 
محل خاکسپاری: گلزار شهدای استهریج
 
زندگی‌نامه: دوم فروردین ۱۳۴۲، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش غلامحسین (فوت ۱۳۴۲) کشاورزی می‌کرد  و مادرش صغری نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. بنا بود. سال ۱۳۵۹ ازدواج کرد و صاحب یک پسر شد. به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت. چهاردهم شهریور ۱۳۶۲، به عنوان تک‌تیرانداز در آبادان بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سر و دست، شهید شد. مزار او در گلزار شهدای شاه صفی الدین شهرستان مهریز واقع است.
 
شهید «ناصر فلاحی سخویدی»
نگاهی کوتاه به زندگی شهدای «چهاردهم شهریور» استان یزد
 
متولد: ۱۳۴۶/۱۲/۱۸
 
شهادت: ۱۳۶۵/۰۶/۱۴ اهواز
 
محل خاکسپاری: امامزاده سخوید
 
زندگی‌نامه: هجدهم اسفند ۱۳۴۶، در شهرستان تهران به دنیا آمد. پدرش مرتضی، کشاورزی می‌کرد و مادرش بی­بی­جان نام داشت. تا اول راهنمایی درس خواند. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. چهاردهم شهریور ۱۳۶۵، به عنوان تیربارچی در اهواز بر اثر اصابت گلوله به سینه، شهید شد. مزار وی در امامزاده روستای سخوید از توابع شهرستان تفت واقع است.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار