امام‌جمعه کوهدشت:

جنگ جمعیتی بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن علیه مسلمانان است

حجت‌الاسلام ابراهیم طهماسبی گفت: جنگ جمعیتی بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن علیه مسلمانان است که با هدف کاهش جمعیت آغاز کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰ - 04September 2020

جنگ جمعیتی بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن علیه مسلمانان است

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، حجت الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت امروز در خطبه‌های نماز‌جمعه، اظهار داشت: اهمیت صله رحم بسیار مهم است، چراکه یکی از مصادیق بارز تقوای الهی به شمار می‌رود، ما بایستی با خویشان و بستگان خود ارتباط خوب و محکمی داشته باشیم و آن را حفظ کنیم.

وی با اشاره به تلاش دشمن برای کم‌رنگ جلوه دادن محرم، افزود: آمریکا به مثابه یزید زمان عمل می کند، چراکه در آن زمان یزید هم بر کشورهایی که حکومت می‌کرد همه را برده خود می خواند و به کمتر از این هم راضی نمی‌شد، در زمان رویارویی امام حسین (ع) و یاران باوفایش که به ۱۰۰ نفر هم نمی‌رسیدند با لشکر یزیدیان و پس از حادثه کربلا، کسی فکر نمی کرد که این چنین عاشورا ماندگار شود و ریشه تمام بنی امیه را بسوزاند.

امام‌جمعه کوهدشت عنوان کرد: قیام عاشورا حرکتی کاملا الهی بود، خطبه ها و سخنان تاریخی حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) پس از واقعه کربلا رمز ماندگاری و تداوم عاشورا در زمان های بعدی است.

وی با اشاره به اینکه محرم نزد ایرانیان بسیار مهم است، تصریح کرد: برخی درصدد بودند نظریه یا معنویت یا سلامت را به راه بیندازند ولی مشاهده کردیم که در سراسر کشور با بهترین وجه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی مراسمات برگزار شد و این به برکت رهنمود‌های هدایت گونه مقام معظم رهبری بود.

طهماسبی گفت: نذرهای زیادی در قالب نذر ماسک، اطعام حسینی و… به جهت کمک به نیازمندان اجرا شد که خود صحنه‌های زیبایی خلق کرد، محرم و عاشورا فقط مربوط به شیعیان نیست چراکه اکثر ادیان به محرم احترام می‌گذارند.

امام‌جمعه کوهدشت بیان کرد: جنگ جمعیتی بخشی از تهاجم فرهنگی دشمن علیه مسلمانان است که با هدف کاهش جمعیت آغاز کرده‌اند و هدف دیگر آنان این است که زن از محور خانواده خارج و کانون خانواده را متلاشی کنند و به نام دموکراسی و دخالت‌های فرهنگی، ارزش ها را تغییر دهند.

وی خاطرنشان کرد: اروپا در آن زمانی که آمریکا از برجام خارج شد، نقش پلیس خوب و بد را ایفا کرد و در تعهدات خود تعلل و بدعهدی کرد و در این بین ایران نیز در چندین مرحله از مواردی در برجام خارج شد، باید دید اروپا در ادامه تعهدات خود چگونه عمل خواهد کرد‌.

طهماسبی با اشاره به اینکه قیام ۱۷ شهریور بود که ریشه رژیم منحوس پهلوی برکنده شد، اظهار داشت: سند تحول آموزش و پرورش قرآن محور است، بایستی به درس‌های قرآنی در مراکز آموزشی اهتمام ویژه‌ای ورزیده شود.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری لرستان که در کوهدشت با حضور استاندار برگزار شد، گفت: رفع مسئله آب شرب شهرستان، بحث تکمیل چهار خطه کردن محور کوهدشت و خرم آباد، ترمیم جاده‌های روستایی، پرداخت مطالبات خسارت دیدگان از سیل و… از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها