چهل‌سالگی سرو/ سرهنگ «جوشقانی» خبر داد؛

آغاز نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس از ۳۱ شهریور ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

معاون امور بین‌الملل، تبلیغات و روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از آغاز نمایشگاه «دستاورد‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت» از تاریخ ۳۱ شهریور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۲۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 05September 2020

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، مجید جوشقانی معاون امور بین‌الملل، تبلیغات و روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ظهر امروز (شنبه) در جلسه هم‌اندیشی که به منظور برگزاری نمایشگاه «دستاورد‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت» همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: برای برگزاری نمایشگاه امسال با فراز و نشیب‌های فراوانی به جهت شیوع ویروس منحوس کرونا مواجه بودیم و با اینکه جلسات متعددی را با وزارت بهداشت و وزارت کشور داشتیم در نهایت به این نتیجه رسیدیم که نمایشگاه امسال بدون حضور مردم و صرفا با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار شود. از طرفی مسئولیت نمایشگاه امسال به موزه انقلاب اسلامی واگذار شده است و امیدواریم نمایشگاه امسال به بهترین نحو برای آشنایی آحاد مردم با دستاورد‌های دفاع مقدس برگزار شود.

وی افزود: برای نمایشگاه امسال برنامه‌های متعددی خواهیم داشت تا شکل نمایشگاه با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته متفاوت باشد. امسال از مردم دعوتی برای بازدید صورت نخواهد گرفت، اما مسئولان اکثر نهاد‌ها و سازمان‌ها جزو بازدیدکنندگان نمایشگاه خواهند بود.

جوشقانی تصریح کرد: امسال به دلیل عدم حضور مردم، باید در حوزه فضای مجازی تلاشی وافر صورت دهیم و هدف ما این است تا موزه را با تولید محتوا‌های مناسب به داخل منازل مردم ببریم. از طرفی به تمام سازمان‌ها اعلام شده است تا به بخش پوشش خبری نمایشگاه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون امور بین‌الملل، تبلیغات و روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: البته با یک سری محدودیت مواجه هستیم، به طوری که فضای ما نسبت به سال گذشته محدودتر خواهد بود. ما در سال جاری فضای داخل موزه و سراسرنما را نخواهیم داشت و فضای پیش بینی شده از مترو حقانی تا مترو همت تعبیه شده است و از طرفی بخشی از خیابان‌های اطراف نیز به ارتش، سپاه و ناجا واگذار می‌شود. برای خود مجموعه بنیاد احتمالا ۳۰۰ متر فضا درنظر گرفته شود، اما فضای‌های مورد نظر با توجه به محتوا‌های تولیدی، کم و زیاد خواهند شد.

جوشقانی اظهار داشت: با توجه به اینکه مسئولیت این نمایشگاه به ستاد مرکزی راهیان نور واگذار شده است، از تمام سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های بنیاد درخواست می‌کنیم تا برنامه‌های خود را با هماهنگی ستاد مرکزی اجرا کنند. بار دیگر تاکید می‌کنم که نمایشگاه امسال، نمایشگاه فضای مجازی است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس این آمادگی را دارد تا محتوا‌های تولیدی سایر نهاد‌ها را نیز رسانه‌ای کند.

در این جلسه هماهنگی که در ستاد مرکزی راهیان نور برگزار شد، نمایندگانی از سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، مرکز تحقیقات و آموزش ستادی محتوای دیجیتال و سازمان اسناد، فضای مجازی، سازمان هنری، سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدسن، سازمان امور موزه ها، خبرگزاری دفاع مقدس و یادمان‌های دفاع مقدس و سازمان ادبیات و تاریخ بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند و هر یک به بیان مطالبی در راستای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه «دستاورد‌های دفاع مقدس» پرداختند.

گفتنی است، این نمایشگاه از تاریخ ۳۱ شهریور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 117

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار