افتتاح دبستان پسرانه شهید «محمدحسین محمدخانی» با حضور فرزند شهید

همزمان با هفته بازگشایی مدارس، روز شنبه ۱۵ شهریور ۹۹، دبستان پسرانه شهید «محمدحسین محمدخانی» از شهدای مدافع حرم با حضور مسئولان استان یزد به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۱۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ - 05September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، «محمد طالبی» استاندار یزد در آیین بهره‌برداری از این طرح آموزشی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و مدافعان حرم گفت: شهدای مدافع حرم جایگاهی رفیع دارند و در آینده مشخص خواهد شد که این شهدا چه نقش تأثیرگذاری در زمینه امنیت کشور و منطقه داشته‌است.

محمدعلی طالبی اظهار داشت: همه ما مدیون ایثارگری‌های شهدای مدافع حرم هستیم و امنیت و آرامش امروز کشور مدیون خون شهداست و همه باید حافظ و پاسدار خون شهدا باشیم.

مدرسه شهید «محمدحسین محمدخانی» در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۷۰ مترمربع و در قالب ۱۲ کلاس در ۲ طبقه ساخته شده در قالب ۲ شیفت تحصیلی دوره اول و دوم ابتدایی در مجموع حدود ۷۵۰ دانش آموز در این واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

هزینه ساخت این واحد آموزشی ۳۵ میلیارد ریال اعلام شد که محل اعتبارات دولتی تأمین شده‌است.

تجلیل از فرزند خردسال شهید محمدخانی و خانواده این شهید از برنامه‌های این آیین بود.

 

افتتاح دبستان پسرانه شهید «محمدحسین محمدخانی» با حضور فرزند شهید

شهید مدافع حرم محمدحسین محمدخانی که اصالتا یزدی است، در به تاریخ ۹ تیر سال ۱۳۶۴ در شهر تهران متولد شد که مدتی مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یزد را نیز برعهده داشت، از فرماندهان حاضر در سوریه و معروف به «عمار حلب» بود.

وی به صورت داوطلبانه به یگان‌های مدافع حرم اهل بیت (ع) در سوریه ملحق شد و در تاریخ ۱۶ آبان ۱۳۹۴ طی نبرد در عملیات محرم خلعت شهادت پوشید و در قطعه ۵۳ گلزار شهدای بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد.

/انتهای پیام

نظر شما
پربیننده ها