رای الیوم:

نشست ۱۵ دبیر کل گروه‌های فلسطینی در بیروت یک دستاورد است

یک رسانه عرب زبان با اشاره به نشست ۱۵ دبیر کل گروه‌های فلسطینی در بیروت از آن به مثابه دستاوردی پس از سالها اختلاف میان فلسطینی‎ها یاد کرده است.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ - 05September 2020

نشست ۱۵ دبیر کل گروههای فلسطینی در بیروت یک دستاورد استبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‎پرس، رای الیوم در مطلبی با اشاره به نشست دو روز قبل، حدود ۱۵ دبیر کل گروههای فلسطینی در مقر سفارت فلسطین در بیروت و به موازات آن برگزاری نشست دیگری در مقر تشکیلات خودگردان در رام الله به ریاست محمود عباس، آورده است: این دو نشست پس از اختلافات، برخوردها ، تبادل اتهامات و شکست همه تلاشهای و توافقات آشتی میان فلسطینی ها برگزار شد.

این رسانه می نویسد: برگزاری این نشست، دستاوردی از نوع خود پس از اختلافات و دودستگی های قریب به بیست ساله فلسطین محسوب می شود و این به سبب دلخوش کردن تشکیلات خودگردان و رئیس آن بر مذاکرات و راهکارهای مسالمت آمیز درباره موضوع فلسطین و مخالفت با همه اشکال مقاومت موثر است.

رای الیوم نوشت: پس از جانبداری دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی و معامله قرنی که مبتنی بر شهرک سازی و توسعه طلبی اسرائیل و نیز الحاق قدس اشغالی و بیشتر اراضی کرانه باختری و دره رود اردن است، همه رویاهای تشکیلات خودگردان و رئیسش بر باد رفت و راهکار دو دولتی هم از بین رفت.

این رسانه گزارش داد: رئیس تشکیلات خودگردان هم اکنون در دفترش در رام الله در انزوای کامل است و هیچ مسئول عربی با وی تماس نمی گیرد و اهانت زمانی به اوج خود رسید که اتحادیه عرب با نشست فوری وزیران خارجه عرب درباره عادی سازی روابط امارات و اسرائیل مخالفت کرد. در این شرایط سخت و دشوار قاعدتا باید محمود عباس در پایتخت های عربی برای تشریح مخاطر این عادی سازی برای مساله فلسطین، سفر می کرد اما گوش شنوایی از سوی رهبران جهان عرب نیافت زیرا درخواستش در این باره با اهمال و فرار از واکنش روبرو شد.

رای الیوم می نویسد: هواپیمای محمود عباس که بیش از ۵۰ میلیون دلار هزینه برده است؛ همچنان خاک می خورد و به هیچ پایتخت عربی یا خارجی نمی رود و این به سبب کرونا نیست بلکه به خاطر این است که موضوع فلسطین اهمیت خود را از دست داده است و جز به اقویا احترام گذاشته نمی شود و به ضعفای گدایی کننده صلح، احترامی گذاشته نمی شود. موضوع فلسطین هیبت و جایگاه خود را از دست داده است زیرا کسانی که خود را نماینده آن می دانند از مقاومت علیه اشغالگران دست کشیدند و به دنبال سراب صلح رفتند.

این رسانه در ادامه ضمن تاکید بر مقاومت علیه اشغالگران آنرا عاملی برای احیای مساله فلسطین و کرامت، هیبت و احترام آن می داند و آورده است: موضوع فلسطین هیبت خود را از دست داده است و برای همین برخی دولتهای عربی علیه آن جسارت یافته اند. برخی از اصول ملی فلسطین دست برداشته اند و ملت فلسطین را به دریوزگی کشانده اند که منتظر صدقات و حقوق آخر ماه است و تا زمانی که این وضع شرم آور و دردناک وجود دارد موضوع فلسطین از بد به بدتر می رسد و خنجرهای مسموم در پشت و سینه آن وارد می شود. مطلوب ایجاد مرحله درخشانی است که موضوع فلسطین را احیا کند و شوکت آنرا برگرداند و در برابر ملت فلسطین جز مقاومت گزینه ای دیگر نیست.

رای الیوم در پایان نوشت: از دولت و ملت لبنان به خاطر میزبانی از نشست و مقابله با همه فشارها تشکر می کنیم که هنوز حامی موضوع فلسطین است آنهم در زمانی که بسیاری از حمایت آن دست شسته اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار