مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان:

فعالین حوزه دفاع مقدس باید بتوانند جوابگوی شبهات نسل امروز در خصوص جنگ باشند

سردار علیرضا شیخ رباط گفت: ما به عنوان خادمین حوزه دفاع مقدس باید به یک شناخت نسبی و علمی از رخدادهای دوران دفاع مقدس برسیم که بتوانیم جوابگوی شبهات و سوالات نسل های امروز و فردا باشیم.
کد خبر: ۴۱۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۰ - 05September 2020

فعالین حوزه دفاع مقدس باید بتوانند جوابگوی شبهات نسل امروز در خصوص جنگ باشند

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سلسله نشست های بصیرت افزایی و دانش راهبردی حوزه دفاع مقدس با اولویت چرایی، نتیجه گیری و فرهنگ سازی حاصل از هشت سال دفاع مقدس امروز به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برای کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در اهواز برگزار شد.

در ابتدای این نشست، سردار «علیرضا شیخ رباط» از پیشکسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس ضرورت آگاهی و دانش رخداد بزرگ جنگ تحمیلی را به خصوص برای کارکنان شاغل در این حوزه یک ضرورت دانست و اظهار داشت: ما به عنوان خادمین حوزه دفاع مقدس باید به یک شناخت نسبی و علمی از رخدادهای دوران دفاع مقدس برسیم که بتوانیم جوابگوی شبهات و سوالات نسل های امروز و فردا باشیم.

وی افزود: چرایی شروع جنگ، مهمترین سوال خیلی از مردم ایران و بلکه عراق است و ما خارج از محدوده تحریف و شعار باید به صورت مستند، علمی و میدانی بتوانیم حقایق این رخداد را بیان کنیم تا نسل های امروز ما بتوانند پاسخگوی فردای تاریخ باشند.

سردار شیخ رباط گفت: تفاوت جنگ و دفاع مهمترین چالش برای نسل هایی است که دوران جنگ را تجربه نکردند. اگر قداست، معنویت و دیانت ناشی از چگونگی و چرایی دفاع را به جامعه تزریق کنیم باور پذیری خیلی از مسائل برای افکار عمومی راحت تر خواهد بود.

مدیر دانشنامه دفاع مقدس خوزستان سپس به تشریح تاریخی و اتفاقات مرزی ایران و عراق تا آغاز رسمی جنگ تحمیلی ایران با رژیم بعث عراق پرداخت.

در ادامه این نشست سردار«عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان تداوم این کلاس ها و نشست های بصیرتی و آگاه ساز را یک ضرورت دانست و گفت: اگر به قول فرمایش مقام معظم رهبری، ذره ذره ابعاد دفاع مقدس را نشکافیم و آن را به صورت علمی بیان نکنیم، هستند کسانی که فردا ماجرا را به گونه ای که خودشان می خواهند به دنیا بازگو می کنند.

در پایان این نشست، سردار شیخ رباط به سوالات و شبهات کارکنان و مدیران اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در خصوص چرایی جنگ پاسخ داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار