مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

آمار دقیقی از شهدای لرستانی در دست نیست

سرهنگ پاسدار محسن رشیدی با اشاره به آمارهای ضد و نقیض در مورد شهدای لرستان گفت: مهمترین علت این اختلاف آمارها این است که برخی از شهدایی که در تیپ، لشکر و یگان‌های استان مشغول به خدمت بوده‌اند و به شهادت رسیده‌اند، متولد استان‌های دیگر هستند و در استان، شهر و دیار خودشان به خاک سپرده شده‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲ - 05September 2020

آمار دقیقی از شهدای لرستانی در دست نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در جلسه کمیته  گردآوری اسناد و آثار دفاع مقدس لرستان که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، اظهار داشت: آمار شهدایی که در بنیاد شهید استان لرستان پرونده دارند، 6 هزار و 272 نفر است.

وی  با اشاره به آمارهای ضد و نقیض در مورد شهدای لرستان گفت: مهمترین علت این اختلاف آمارها این است که برخی از شهدایی که در تیپ، لشکر و یگان‌های استان لرستان مشغول به خدمت بوده‌اند و به شهادت رسیده‌اند، متولد استان‌های دیگر هستند و در استان و شهر و دیار خودشان به خاک سپرده شده‌اند و در آن یگان و لشکر پرونده دارند ولی در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان پرونده‌ای ندارند.

سرهنگ رشیدی ادامه داد: برخی از جوانان لرستانی نیز در دوران دفاع مقدس در شهرهای دیگر مشغول به خدمت بوده‌اند و در همان شهر به مناطق عملیاتی اعزام شده‌اند و یا احتمالاً با توجه به شرایط جنگی در مکانی خارج از استان به خاک سپرده شده‌اند و در بنیاد شهید لرستان پرودنده‌ای ندارند.

وی با بیان اینکه  آمار شهدای لشکر 84 لرستان حکایت از 2 هزار و 800 شهید این لشکر دارد، تصریح کرد: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان نیز 3 هزار و  500 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در امور ایثارگران جهاد کشاورزی 80 شهید این سازمان به ثبت رسیده است و  هلال احمر و هر کدام از ادارات استان نیز شهدایی را تقدیم این انقلاب کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ملی شهدای لرستان در سال آینده، خاطر نشان کرد: برخی از رزمندگان، جاوید الاثر هستند و سندی از  تاریخ و نحوه شهادت آنان در دست نیست چه بسا خانواده‌هایی هنوز چشم انتظار خبری از فرزندشان باشند.

سرهنگ رشیدی در ادامه بر لزوم گردآوری آمار دقیق شهدای لرستانی تاکید کرد و گفت: از همه کسانی که از شهدای لرستانی که در  شهر و دیاری دیگر دفن شده‌اند، اطلاعاتی  دارند، خواهشمندیم این اطلاعات را  در اختیار برگزارکنندگان ستاد ملی شهدای لرستان قرار دهند چرا که هدفمان این است که اسامی تمامی شهدای لرستانی در کنگره ملی شهدای  استان ذکر شود.

انتهای پیام/  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار