درخواست رسمی ۲۰ روستا در دیالی عراق برای باقی ماندن حشدالشعبی

ساکنان ۲۰ روستا در شهرستان «خانقین» واقع در استان دیالی عراق برای باقی‌ماندن نیروهای حشدالشعبی و دفع خطر بقایای داعش، درخواست رسمی ارائه کرده‌اند.
کد خبر: ۴۱۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸ - 06September 2020

درخواست رسمی ۲۰ روستا در دیالی عراق برای باقی ماندن حشدالشعبیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سازمان حشدالشعبی» عراق اعلام کرد که ساکنان بیش از ۲۰ روستای کشاورزی در استان دیالی به‌صورت رسمی خواستار باقی ماندن نیرو‌های الحشد در مناطق آن‌ها برای مقابله با خطرات تروریسم هستند.

«صادق الحسینی» سخنگوی رسمی محور دیالی در سازمان حشدالشعبی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: اهالی بیش از ۲۰ روستای کشاورزی در اطراف شهرستان «خانقین» (۱۰۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه)، رسما ابقای نیرو‌های الحشد در اطراف مناطق خود با هدف دفع خطر تروریسم را درخواست کرده‌اند.

وی افزود: ساکنان این روستا‌ها تاکید دارند که بار دیگر به فرماندهان حشدالشعبی در پایان دادن حضور بقایای داعش و بازگشت کلیه آوارگان به منازلشان اعتماد می‌کنند.

به گفته الحسینی نشست‌ها و دیدار‌هایی نیز با ساکنان این روستا‌ها برگزار شده و به آن‌ها اطمینان دادیم که الحشد یک نیروی ملی است که از همه طیف‌ها و اقوام عراقی بدون هیچ استثنایی دفاع می‌کند لذا از آن‌ها نیز دفاع خواهد کرد و بیش از این برای پایان دادن و بستن پرونده بقایای داعش فداکاری و ایثار خواهد کرد.

طی چند ماه اخیر، شماری از روستا‌ها در خانقین هدف حملات تروریستی بقایای داعش قرار گرفته که به آوارگی ده‌ها خانوار ساکن این روستا‌ها منجر شده است.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار