آزادی بیان به سبک آمریکایی/ وقتی ترامپ خواستار اخراج خبرنگار فاکس‌نیوز می‌شود

تائید گزارش نشریه آتلانتیک درباره اظهارات «ترامپ» در خصوص کهنه سربازان آمریکایی از سوی خبرنگار فاکس‌نیوز، موجب خشم رئیس‌جمهور آمریکا شده است.
کد خبر: ۴۱۴۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ - 06September 2020

آزادی بیان به سبک آمریکایی/ وقتی ترامپ خواستار اخراج خبرنگار فاکس‌نیوز می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری آلمان، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، با انتشار یک پست توییتری، خواستار اخراج یکی از خبرنگاران فاکس‌نیوز شده و درباره این شبکه خبری گفته است: فاکس‌نیوز هم از دست رفت!

مشاجره بر سر اظهارات دونالد ترامپ درباره کهنه سربازان آمریکا است؛ گزارشی که برای نخستین بار توسط نشریه آتلانتیک منتشر شد.

نشریه یادشده روز پنجشنبه سوم سپتامبر (۱۳ شهریور) گزارشی درباره اظهارات ترامپ در جریان سفر خود به فرانسه منتشر کرده بود.

این گزارش درباره بازدید از گورستان «آیز مارن» در پاریس بوده و قرار بود به‌مناسبت یکصدمین سالگرد جنگ جهانی اول، ترامپ از گورستان نظامی یادشده دیدن کند.

نشریه یادشده نوشته است که ترامپ در نوامبر سال ۲۰۱۸ و به هنگام سفر به فرانسه سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی اول را «احمق و بازنده» خوانده است.

گفته می‌شود که دونالد ترامپ از بازدید از قبرستان نظامی آیز مارن در هنگام اقامت خود در پاریس امتناع ورزیده است؛ شماری از سربازان آمریکایی کشته شده در جنگ جهانی دوم در این گورستان دفن شده‌اند.

نشریه آتلانتیک در ادامه گزارش خود به نقل از دونالد ترامپ نوشته است که او در واکنش به برنامه بازدید از گورستان آیز مارن گفته است: «چرا من باید از این گورستان دیدن کنم؟ این گورستان پر از بازنده است».

هر چند دونالد ترامپ گزارش آتلانتیک را تکذیب کرد، اما «جنیفر گریفین» خبرنگار شبکه فاکس‌نیوز نیز گزارش مشابهی درباره اظهارات دونالد ترامپ منتشر کرده و گفته است که اظهارات ترامپ درباره کهنه‌سربازان و همچنین کشته‌شدگان آمریکایی توسط چهار منبع تایید شده است.

در واکنش به این اظهار نظر، ترامپ از شبکه خبری فاکس‌نیوز درخواست کرده، این خبرنگار را از کار برکنار کند.

انتهای پیام/ ۴۲۱

نظر شما
پربیننده ها