مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

تجلیل از ۱۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در استان خراسان رضوی/ ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با جامعه ایثارگری

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده از تجلیل ۱۰۰ هزار پیشکسوت دفاع مقدس خراسان رضوی در یک هزار نقطه از استان در هفته دفاع مقدس خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ - 06September 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست شورای راهبردی و کمیته پیشکسوتان جهاد و مقاومت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی به ریاست سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس این استان و با حضور سایر اعضا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: حرکت سیدالشهداء (ع) در بستر زمان جریان دارد و دفاع مقدس شعله‌ای از خورشید فروزان عاشورا است.

وی افزود: امروز حماسه جاوید دفاع مقدس همچون تاج افتخار بر سر تمام مستضعفان، مسلمانان و امت ایران اسلامی خودنمایی می‌کند. ایستادگی اقشار مختلف مردم در این حماسه ماندگار نشان داد که در قرن بیستم و بیست‌و‌یکم با پرچم حسینی و با شعار «هیهات من الذله» می‌توان روی پای خود ایستاد و زیر بار زورگویان نرفت و از عزت و شرف و ارزش‌های دینی و انقلابی دفاع کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دفاع مقدس سند افتخار ملی و کارنامه درخشان امت حزب‌الله در این عصر است. ملت ایران اسلامی با بصیرت، ایستادگی و مقاومت خود از این آزمون سربلند بیرون آمدند و هدیه وظیفه‌شناسی خود را از لسان امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب دریافت کردند. 

این مسئول در ادامه به مهمترین برنامه‌های گرامیداشت هفته دفاع مقدس در استان خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد، افتتاح فاز یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان و مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس استان از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

یوسفعلی‌زاده در ادامه به تشریح برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس در سطح استان اشاره کرد و گفت: مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس از 31 شهریور همزمان با نخستین روز از هفته دفاع مقدس با ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با جامعه بزرگ ایثارگری، خانواده شهدا و مردم شهیدپرور آغاز می‌شود و تا پایان هفته دفاع مقدس ادامه خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: در مراسم افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان خراسان رضوی که در دوم مهر با حضور رئیس مجلس و سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از طریق ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس استان توسط مسئولین استانی تکریم خواهند شد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه رزمندگان خراسانی برای حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از حرم حضرت رضا (ع) اعزام می‌شدند؛ بر همین اساس در هفته دفاع مقدس در صحن جامع رضوی ویژه برنامه‌ای تدارک دیده شده که به صورت یگان محور از جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس استان تجلیل می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: در نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس استان نیز در طول هفته دفاع مقدس جمع دیگری از پیشکسوتان دفاع مقدس که در این نمایشگاه حضور داشته و ایفای نقش می‌کنند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

یوسفعلی‌زاده در پایان با بیان اینکه برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان دفاع مقدس با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از مرکز استان تا روستاها برگزار می‌شود، بیان داشت: با حمایت‌ها و پشتیبانی‌های دستگاه‌های اجرایی استان، در هفته دفاع مقدس از 100 هزار پیشکسوت دفاع مقدس خراسان رضوی در یک هزار نقطه از استان تجلیل خواهد شد.  

در ابتدای این نشست اعضا به بیان پیشنهادات و نقطه نظرات خود در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم نکداشت پیشکسوتان دفاع مقدس پرداختند.

معرفی نمایندگانی از سوی یگان‌های نیروهای مسلح، سازمان جهاد کشاورزی و وزات دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جهت انجام هماهنگی در راستای برگزاری مراسم نکوداشت در حرم رضوی و اعلام سهیمه هر یگان جهت شرکت در ارتباط تصویری رهبر معظم انقلاب با پیشکسوتان دفاع مقدس از سوی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، از مصوبات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار