برقراری کمک معیشتی برای ۵ هزار ایثارگر فاقد شغل در ۶ ماه گذشته

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید گفت: طی ماه‌های گذشته حدود پنج هزار نفر از ایثارگران فاقد شغل و درآمد در سطح کشور شناسایی و کمک معیشتی برای آن‌ها ایجاد شده است.
کد خبر: ۴۱۴۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ - 06September 2020

برقراری کمک معیشتی برای ۵ هزار ایثارگر فاقد شغل در ۶ ماه گذشتهبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید در گفت‌وگویی درباره رسیدگی به مشکلات مالی و پرداخت کمک معیشت به ایثارگران اظهار داشت: قوانین معیشتی ما مشمول همه جانبازان، آزادگان، ایثارگران و همه افراد تحت پوشش بنیاد شهید است. آزادگان نیز جزو همین دسته هستند به علاوه اینکه ۹۰ درصد آزادگان ما جانباز نیز هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید درباره نحوه رسیدگی به مشکلات معیشتی ایثارگران عنوان کرد: بخشی از مشمولین بنیاد شهید در حالت اشتغال هستند مشمول ماده ۳۸ قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران قرار دارند. فعلاً در حال پیگیری هستیم تا احکام آن‌ها از ستاد کل برای ما ارسال شود و به منظور کمک به معیشت این عزیزان، معوقات آن‌ها را پرداخت کنیم.

وی با اشاره بر ایثارگران فاقد شغل، تصریح کرد: افرادی هم که حکم از کارافتادگی یا هیچ گونه در آمد و شغل‌ی ندارند نیز به مرور شناسایی می‌کنیم و حداقل کمک معیشت را که معادل حداقل حقوق کارکنان دولت است، به آن‌ها پرداخت می‌کنیم. در حال حاضر نیز طرح شناسایی این افراد در سطح کشور در حال انجام است.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید خبر داد: طی ماه‌های گذشته در سال ۹۹ نیز حدود ۵ هزار نفر از ایثارگران فاقد شغل و درآمد در سطح کشور شناسایی و تأمین اعتبار شده و کمک معیشت نیز برای آن‌ها ایجاد شده است.

پاکدل ابراز داشت: البته آمار نهایی این عزیزان ممکن است بیشتر باشد چرا که استان‌ها به مرور در حال شناسایی آن‌ها هستند. البته پرداخت کمک معیشت به آن‌ها متناسب با بودجه بنیاد شهید است و براساس این بودجه به تدریج تحت پوشش می‌گیرند.

گفتنی است ماده ۳۸ قانون جامع خدمت ایثارگران شامل پرسنل وظیفه و نیرو‌های داوطلب غیر شاغل در دستگاه‌ها قانون خدمات رسانی به ایثارگران که به صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح نظیر (نیروی مقاومت) بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه و جمعیت هلال احمر جمهوری‌اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا براثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز از کارافتاده کلی و آزاده از کارافتاده کلی گردیده‌اند، است.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار