برگزاری گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفه

نخستین گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفه، امروز در مرکز آموزش شهید اسدی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ - 06September 2020

گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» ویژه کارکنان وظیفهبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، نخستین گردهمایی بزرگ طرح فرهنگی «حلقه‌های محبت و معرفت» در راستای ارتباط چهره به چهره مسئولان و روحانیون ارتش با کارکنان وظیفه، صبح امروز (یکشنبه) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز مرکز آموزش شهید اسدی دژبان کل ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «حسین صنعت‌پور امیری» رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در این گردهمایی که با هدف ارتقای معنویت، بصیرت دینی و انقلابی کارکنان وظیفه و خوشایندسازی محیط سربازی برگزار شد، گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های فرهنگی در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران توجه به کارکنان وظیفه است. فرصت دو ساله‌ای که این جوانان در اختیار ارتش هستند، زمان بسیار مغتنمی است تا بتوان با برنامه ریزی شایسته، شرایط مطلوبی را برای خدمت مقدس این عزیزان فراهم ساخت.

وی افزود: ما در ستاد ارتش برای غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی کارکنان وظیفه ازجمله در حوزه‌های قرآن، عترت و نماز و مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، اقدامات جدی و موثری داشته ایم که طرح ابتکاری «حلقه‌های محبت و معرفت» کم‌هزینه‌ترین و پربارترین برنامه برای سربازان وظیفه بوده است و قابلیت تسری در سطح کل نیرو‌های مسلح و حتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و آموزشی کشور را نیز دارد.

حجت‌الاسلام صنعت‌پور در ادامه تصریح کرد: نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، کارکنان وظیفه علاقه زیادی به حضور در این حلقه‌ها دارند؛ چراکه روحانیون شرکت‌کننده در طرح، حرف‌ها و درد دل‌های عزیزان وظیفه را با گوش جان می‌شنوند و با ایجاد جو صمیمیت و محبت به شبهات و سوالات آنان پاسخ می‌دهند و در بسیاری مواقع، عزیزان روحانی حتی شماره تلفن همراه خود را نیز به سربازان داده تا هر موقع که نیاز باشد، زمینه ارتباط با یک روحانی برای آنان فراهم شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در ادامه با اشاره به تدابیر و رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا در خصوص توجه ویژه به سربازان و اتخاذ رویکرد‌های لازم به منظور خوشایندسازی خدمت مقدس سربازی، گفت: ما امروز برای کارکنان وظیفه باید نگاه تازه‌ای داشته باشیم و همان‌گونه که در ارتقای بینش آنان تلاش می‌کنیم باید در تغییر نگرش آن‌ها و سمت و سو دادن گرایش آنان به معارف دینی و سبک زندگی اسلامی کار کنیم؛ لذا اجرای برنامه‌هایی همچون طرح فرهنگی حلقه‌های محبت و معرفت می‌تواند بسیار مؤثر باشد و در کنار بینش، نگرش‌ها را نیز تغییر دهد.

در اولین گردهمایی طرح فرهنگی حلقه‌های محبت و معرفت، تعدادی از معاونین اداره عقیدتی سیاسی ستاد آجا و رؤسای عقیدتی سیاسی‌های یکان‌های تابعه و ۳۰ نفر از روحانیون شاغل در این ستاد نیز حضور داشتند.

در این طرح که یکی از فعالیت‌های نو و ابتکارات اثربخش ارتش جمهوری اسلامی ایران است؛ سربازان در حلقه‌های پنج الی هفت نفره و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گرد هم می‌آیند و روحانیون شاغل در عقیدتی سیاسی یکان‌ها نیز با حضور در جمع صمیمانه آنان، ضمن آشنایی با روحیات و شنیدن مسائل و مشکلات این عزیزان، به شبهات و پرسش‌های کارکنان وظیفه پاسخ می‌دهند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها