چهل‌سالگی سرو/ مديركل حفظ آثار دفاع مقدس كرمانشاه خبر داد؛

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در کرمانشاه

سردار «ناصر باباخانی» از برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در هفته دفاع مقدس با شعار ما قوی هستیم در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۴۱۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ - 06September 2020

برپایی نمایشگاه دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت در کرمانشاهبه گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از كرمانشاه، سرتيپ دوم پاسدار «ناصر باباخانی» مديركل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان كرمانشاه امروز در دومين جلسه ستاد بزرگداشت چهلمين سالگرد هفته دفاع مقدس که در  سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به جای برگزاری رژه امسال از ۱۸ هزار رزمنده دوران دفاع مقدس و خانواده‌های آنان‌ تجلیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه این برنامه همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود، گفت: نشست‌هایی در این زمینه انجام و تصمیمات لازم‌ اتخاذ شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس كرمانشاه عنوان کرد: در این ایام ۱۲ هزار و ۷۳۰ نفر از پیشکسوتان در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌ها مورد تجلیل قرار خواهند گرفت‌.

باباخانی افزود: تمام مدیران ادارات در این ایام، تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را در دستور کار قرار دهند.

وی با اعلام اینکه نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت امسال با شعار ما قوی هستیم در کرمانشاه برگزار خواهد شد، گفت: با توجه به اینکه زمان نمایشگاه کم است تقاضا داریم که نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه به صورت رایگان در اختیار نیروهای مسلح قرار بگیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که وضعیت کرمانشاه در زمینه شیوع بیماری کرونا قرمز باشد این نمایشگاه از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی برای مردم نمایش داده می‌شود.

تجلیل از خانواده شهدا

«هادی عسگری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌ کرمانشاه نیز در این‌ نشست گفت: در ایام‌ دفاع مقدس تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.

عسگری عنوان کرد: در این ایام فرماندهان نیروهای مسلح و مدیران ادارات در منزل خانواده شهدا و ایثارگران حاضر می‌شوند و از آنان تجلیل خواهند کرد.

وی با بیان اینکه غبارروبی از مزار شهدا نیز در دستور کار قرار دارد، گفت: بهبود وضعیت مزار شهدا در سراسر استان در ایام هفته دفاع مقدس به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

نباید از مسئله دفاع مقدس غافل شویم

سرتيپ ستاد «فرهاد آريانفر»فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در غرب کشور هم در این نشست با تاکید بر این که نباید از مسئله دفاع مقدس غافل شویم تصریح کرد: نیروهای مسلح به صورت مداوم موضوع حفظ آثار دفاع مقدس را در دستور کار دارد.

وی دفاع مقدس را گنجینه بزرگی از پایمردی و ایثار عنوان کرد و افزود: تجلیل از فرماندهان دفاع مقدس باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

عمليات مرصاد به صورت مجازي اجرا خواهد شد

سرهنگ پاسدار «مجتبی بياتی» معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه نیز در این نشست به برنامه‌های این ارگان نظامی برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: ستادی برای رصد برنامه های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

بیاتی با بیان اینکه سپاه  حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه برنامه های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را از سوم خرداد ماه امسال آغاز کرده، افزود: معرفی نقش بانوان در جنگ تحمیلی را در هفته دفاع مقدس امسال دنبال می‌کنیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۱ ویژه برنامه تلویزیونی با کمک صدا و سیما در هفته دفاع مقدس پخش خواهد شد، بیان داشت: بحث بازسازی عملیات ها در پادگان توحید به دلیل شیوع کرونا لغو شده و به جای آن نمایش عملیات مرصاد به صورت مجازی پخش خواهد شد.

باید فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی برای کودکان و نوجوانان بازگو شود

«مهناز فتاحی»مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ایثار و شهادت به خوبی برای کودکان و نوجوانان بازگو شود، گفت: برنامه‌های ویژه‌ای همچون قصه‌گویی اجرای نمایش و شعرخوانی را برای هفته دفاع مقدس در نظر گرفته‌ایم.

فتاحی تاکید کرد: باید هر آنچه در توان داریم به کار گیریم تا ارزش‌های دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان برای نسل آینده حفظ شود.

انتهای پيام/

نظر شما
پربیننده ها