عمویی:

طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت مجلس بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۲ - 06September 2020

طرح اصلاح قانون خدمت وظیفه عمومی در کمیسیون امنیت مجلس بررسی شدبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، ابوالفضل عمویی در گفتگویی، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: طرح الحاق یک ماده به قانون خدمت وظیفه عمومی در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این طرح پیشنهاداتی برای اعمال اصلاحات به قانون خدمت وظیفه عمومی آورده شده و براساس آن نمایندگان به بررسی اصل موضوع قانون موجود درباره نظام وظیفه پرداختند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اینکه این جلسه با حضور نمایندگانی از وزارت دفاع و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان نظام وظیفه برگزار شد، تصریح کرد: در نهایت مقرر شد که بازنگری جامع در قانون نظام وظیفه عمومی انجام شود و تأکید شد که این مسئله یک ضرورت است.

عمویی تصریح کرد: این موضوع نیازمند اخذ دیدگاه از دستگاه‌هایی چون ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان وظیفه است و به همین دلیل جهت بررسی‌های بیشتر به جلسات بعدی موکول شد.

وی افزود: در این جلسه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل هم مورد بحث و بررسی قرار گرفت چرا که براساس دستور رهبر معظم انقلاب، سازمان پدافند غیرعامل تشکیل شده است اما قانون مشخصی ندارد.

عمویی تأکید کرد: طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل جهت قانون مند کردن این سازمان تهیه شده است که امروز کلیات و همچنین سه ماده از آن تصویب شد و ادامه بررسی آن به جلسات بعدی موکول شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار